روزنامه الاخبار:

روسیه و آمریکا بر سر بشار به توافق رسیدند

۰۳ خرداد ۱۳۹۲ | ۰۰:۵۷ کد : ۱۹۱۶۵۲۹ سرخط اخبار

یک روزنامه لبنانی خبر داد که در طرح آمریکا و روسیه برای دولت انتقالی سوریه که قرار است در نشست ژنو 2 مطرح شود، بشار اسد همچنان در قدرت بماند.
خبرگزاری فارس: توافق آمریکا و روسیه برای دولت انتقالی سوریه با حضور بشار اسد در ژنو 2

به گزارش خبرگزاری فارس، منابع آگاه پس از نشست کشورهای موسوم به دوستان سوریه در اردن به روزنامه الاخبار خبر دادند که آمریکا و روسیه توافق کرده اند که در طرح دولت انتقالی سوریه که قرار است در نشست ژنو 2 مطرح شود، بشار اسد رئیس جمهور سوریه حضور داشته باشد.

این در حالی است که کشورهای مخالف دولت سوریه تا پیش از پیش شرط هرگونه گفت وگو مخالفان سوری با دولت دمشق را عدم حضور بشار اسد در قدرت عنوان کرده بودند.

بنابر گزارش الاخبار، کشورهای موسوم به دوستان سوریه در اردن توافق کردند که اگر دمشق پیشنهادات ژنو 2 را نپذیرفت، مسیر برای حمله نظامی به سوریه هموار شود.

یک مقام اردنی نزدیک به نشست دوستان سوریه نیز تاکید کرده که مسکو پشت طرح دولت انتقالی است و موضع آمریکا با وجود اظهارات مقامات کاخ سفید، به این طرح نزدیک تر است.

این مقام ارشد خبر داده که توافقی برای استقرار مشوک های پاتریوت در مرز سوریه با اردن صورت نگرفته است.

نشست دوستان سوریه که روز چهارشنبه در پایتخت اردن برگزار شد مقدمه ای برای کنفرانس ژنو 2 است و وزرای امور خارجه اردن، عربستان، امارات، قطر، مصر، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، ترکیه، آلمان و ایتالیا در آن حضور داشتند.

قرار است طرف های بحران سوریه با ابتکار عمل روسیه و آمریکا نشست مشترکی را در ژنو با عنوان نشست ژنو 2 برگزار کنند.

توافق برای برگزاری این نشست در دیدار سرگئی لاوروف و جان کری وزرای خارجه روسیه و آمریکا در مسکو بدست آمد.

کلید واژه ها: سوریه ژنو آمریکا 2 اردن روسیه ژنو 2 دوستان دولت انتقالی بشار اسد دوستان سوریه انتقالی


نظر شما :