آمریکا به آستانه انتقام‌جویی از ایران رسیده است

۰۳ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۶ کد : ۱۹۱۶۵۳۹ سرخط اخبار

ادعای حملات سایبری گسترده ایران به بخش انرژی آمریکا، تحلیل و بررسی موضوعات مهم در سفر معاون وزیر خارجه ایران به ترکیه، به خطر افتادن روابط ایران با کنیا در نتیجه جکم یک دادگاه کنیا علیه دو ایرانی و کمک های یک شرکت بزرگ گلنکور به برنامه هسته ای ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
آمریکا به آستانه انتقام جویی سایبری از ایران رسیده است

به گزارش «تابناک»، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی حملات سایبری ایران به بخش انرژی ایالات متحده شده است. مقامات فعلی و سابق آمریکایی مدعی شده اند، ایران حملات سایبری خود علیه شرکت های بخش انرژی آمریکا را تشدید کرده است.

در آخرین مورد از این حملات، هکرهای ایرانی توانسته ان به نرم افزارهای کنترلی نفوذ کنند که قادر به دستکاری در خطوط لوله نفت و گاز آمریکا است. مقامات آمریکایی این مساله را بسیار نگران کننده دانسته اند. این حملات خطرناک تر از حملات چینی برای به دست آوردن اطلاعات حساس علمی و صنعتی ارزیابی شده است. مقامات آمریکایی هشدار داده اند که ایران به آستانه تحریک آمریکا به انتقام جویی نزدیک شده است.

آمریکا به آستانه انتقام جویی سایبری از ایران رسیده است

روزنامه حریت ترکیه به مذاکرات عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه در سفر به ترکیه پرداخته است. بنا به نوشته حریت، دو مساله مذاکرات پیش رو در ژنو در مورد سوریه و خروج گروه پ ک ک از ترکیه مهمترین دستور کارهای عراقچی در آنکارا و ملاقات با وزیرخارجه ترکیه هستند. حریت ضمن اشاره به اختلاف نظر جدی بین ایران و ترکیه بر سر سوریه به موضوع پ ک ک نیز پرداخته است و نوشته عراقچی این هفته از نگرانی های ایران در مورد این گرئه سخن گفته است و اظهار داشته، عقب نشینی پ ک ک به شمال عراق نیازمند موافقت ایران و عراق است.

عراقچی گفته است: «وقتی قرار است جابجایی نیروها اتفاق بیفتد قطعا نیازمند موافقت دولتهای مرکزی ایران و عراق است». بنا به نوشته حریت، کارشناسان برآورد می کنند که نگرانی اصلی ایران در مورد عقب نشینی پ ک ک از خاک ترکیه، پیوستن نیروهای آن به گروه تروریستی پژاک است.
آمریکا به آستانه انتقام جویی سایبری از ایران رسیده است

روزنامه آفریقایی صباحی، در خبری راجع به محکومیت دو ایرانی به حبس ابد در کنیا به اتهام تلاش برای بمب گذاری، این اتفاق را تهدید کننده روابط ایران با این کشور و حضور سیاسی و اقتصادی ایران در شاخ آفریقا طی سالهای آتی دانسته است.

ریشه بحران دیپلماتیک بین دو کشور، بنا به نوشته این روزنامه یک بمب گذاری نافرجام در کنیا است که طبق حکم یک دادگاه کنیا توسط دو تبعه ایران به نام های احمد محمد 50 ساله و سید منصور 51 ساله برنامه ریزی شده بوده است. این دو نفر ماه ژوئن گذشته در بیرون یک هتل پنج ستاره متعلق به لیبیایی ها در نایروبی پایتخت کنیا دستگیر شده اند. آنها در دادگاه به مالکیت 15 کیلوگرم ماده منفجره قدرتمند RDX متهم شدند که پلیس از زیر خاک در یک زمین گلف کشف کرده است. هر دو نفر این اتهامات را رد می کنند.
آمریکا ایران را به انتقام جویی سایبری تهدید می کند

و در آخر این که گاردین از نقش احتمالی شرکت گلنکور در کمک به برنامه هسته ای ایران خبر داده است. روزنامه انگلیسی نوشته است که اگر رابطه این شرکت با این مساله تائید شود به معنای نقض تحریم های بین المللی علیه ایران است.

طبق نوشته، گاردین سازمان ملل هشدار داده است که مبادلات بین این شرکت و ایران ممکن است به معنای نقض تحریم های بین المللی باشد. بر اساس یک گزارش گاردین در ماه آوریل، مبادلات این شرکت با ایران و از جمله فروش اکسید آلومینیوم آن به ایران در سال گذشته به 659 میلیون دلار یا 430 میلیون یورو رسیده است.

گلنکور به وسیله میلیاردری به نام ایوان گلاسنبرگ متولد آفریقای جنوبی اداره می شود که تابعیت استرالیایی، اسرائیلی و سوئیسی هم دارد. این شرکت پذیرفته است که بخشی از آلومینیوم فروخته شده توسط این شرکت به شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) رسیده است که تامین کننده آلومینیوم برنامه هسته ای ایران است. یک گزارش محرمانه سازمان ملل که به رویت رویترز رسیده است، می گوید: «در صورت تائید، چنین مبادلاتی نشان دهنده راهی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز و دور زدن تحریم ها است.»

کلید واژه ها: ک ترکیه سایبری حملات کنیا انتقام جویی انتقام این شرکت آستانه انتقام جویی سایبری پ جویی سایبری به آستانه پ ک ک حریت آمریکا ک ک آلومینیوم پ ک


نظر شما :