فیلترینگ یوتیوپ به دلیل حرکات موزون رئیس جمهور

۰۴ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۰۴ کد : ۱۹۱۶۵۹۰ سرخط اخبار

 در پی انتشار فیلمی از حرکات موزون رئیس جمهوری تاجیکستان در یوتیوب، دولت این کشور این وب سایت را برای سومین بار در کمتر از یک سال بدون هیچ توضیح رسمی مسدود کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، مسدودیت این وب سایت توسط رئیس سرویس ارتباطات دولت تاجیکستان صورت گرفته است.

"آسومدین آتویف"، رئیس سرویس ارتباطات دولتی و بخش اینترنت تاجیکستان گفت، این دستور مبنی بر مسدود شدن وب سایت یوتیوب از طریق ایمیل یا پیام برای کاربران ارسال شده است.

سرویس ارتباطات تاجیکستان در خصوص دلایل فیلتر این وب سایت توضیحی نداد و ریاست این سرویس نیز تاکنون برای این اقدام پاسخی نداده است.

احتمال می رود که مسدود شدن این وب سایت در پی پخش فیلمی از حرکات موزون ریاست جمهوری این کشور در مراسم عروسی پسرش صورت گرفته باشد.

مراسم عروسی پسر رئیس جمهوری تاجیکستان در سال 2007 میلادی برگزار شده اما این فیلم در 18 مه سال جاری میلادی پخش شده است.

وب سایت یوتیوب در تاجیکستان برای بیش از دو ماه بین ژوئیه و اکتبر سال گذشته و بار دیگر برای دو هفته از مارس تا آوریل مسدود شد.

به گزارش رسانه های مستقل، اولین مسدودیت این وب سایت تلاش برای توقف انتشار گزارش ها در خصوص عملیات گسترده نظامی ناموفق علیه یکی از عاملان جنگی صورت گرفته و دومین فیلترینگ مربوط به اپوزیسیون فعالان مخالف رئیس جمهوری تاجیکستان بوده است.

تاجیکستان در گزارش 2013 آزادی جهان جزو کشورهای "غیر آزاد" اعلام شده است. بر اساس آمارهای رسمی اواخر سال 2012 میلادی تنها دو میلیون از هشت میلیون جمعیت این کشور کاربر اینترنت هستند.

کلید واژه ها: تاجیکستان وب سایت وب این وب سایت این وب مسدود


نظر شما :