توهین قرضاوی به ایران در حضور خالد مشعل

۱۴ خرداد ۱۳۹۲ | ۲۳:۵۲ کد : ۱۹۱۷۰۱۶ سرخط اخبار
توهین بی شمار شیخ یوسف قرضاوی مشهور به مفتی ناتو به جهان تشیع، ایران و حزب الله لبنان در حضور خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس برای این جنبش دردسر ساز شده است.
 
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برخی منابع موثق در گفت وگو با روزنامه "الجریده" الکویت اعلام داشتند در پی بروز و علنی شدن اختلافات رهبران جنبش حماس با یکی از شاخه های حماس که به برقراری مجدد رابطه با ایران و حزب الله و قطع ائتلاف با رژیم قطرتمایل دارد، وضعیت جنبش حماس با سرعت در حال بحرانی شدن است که تهدیدی برای وحدت داخلی و فروپاشی آن به شمار می رود.
 
به نوشته این روزنامه گروهی که به ادامه ائتلاف حماس با تهران تمایل دارند معتقدند اولین گام در قطع ارتباط با دوحه، خروج خالد مشعل رئیس دفتر اجرایی این جنبش از قطر است زیرا مواضع وی با ایران و حزب الله به ویژه مسائل مربوط به پرونده بحران سوریه مخالف است.
 
این منابع افزودند: این بحران علیرغم توافق برتشکیل دو هیات برای پایان دادن به اختلافات با ایران، با شکست نشست اخیر دفتر اجرایی حماس در استانبول و حضور مشعل وموسی ابومرزوق واتخاذ یک موضع مشترک، در حال تشدید است.
 
قرار بود گروه اول برای دیدار با رهبران حزب الله به بیروت و هیات دوم به تهران عزیمت  کنند اما رهبران حماس با این اقدام موافقت نکردند که این مساله بحران فعلی جنبش را به وجود آورد. 
 
گفتنی است ایراد خطبه توهین آمیز و به دور از ادب و نزاکت یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی مسلمانان - مفتی ناتو - در دوحه با حضور خالد مشعل که طی آن به حزب الله به شدت حمله و این حزب را حزب شیطان و حسن نصرالله دبیر کل را به طغیان گر بزرگ توصیف کرد و تهران را به ائتلاف با صهیونیست جهانی متهم کرد که به بحران حماس دامن زده است.
 
این منابع افزودند: رهبران حماس، سخنرانی قرضاوی را تاب نیاوردند و اولین واکنش آنها؛ اقدام عماد العلمی و محمود الزهار در ارسال نامه ای برای افکار عمومی بود که صریحا از اظهارات قرضاوی تبری جسته و از مشعل خواستند تا به سرعت درباره مساله توضیح دهد و وی را تحت فشار قرار دادند تا همزمان نامه تندی با همان مضمون را ازسوی فرماندهان گردان های قسام شاخه نظامی حماس به اسماعیل هنیه رئیس دولت برکنار شده غزه ارسال کند.
 
نکته قابل توجه در این مورد اما شاید بی توجهی خالد مشعل به این درخواست ها و به نوعی تایید وی بر سخنان شیخ یوسف قرضاوی باشد؛ چرا که بر اساس شواهد موجود مشعل نمی خواهد - نمی تواند - آب رفته را به جوی باز گرداند و مسیر رفته را بازگردد.

کلید واژه ها: حماس قرضاوی حزب الله خالد مشعل


نظر شما :