ناگفته‌های جلیلی از عملیات دستگیری ریگی

۲۰ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۱ کد : ۱۹۱۷۱۹۴ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخشی از دومین مستند تلویزیونی خود که امشب از شبکه اول سیما پخش شد، به موضوع دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالله اشاره کرد و گفت: شب بود که به منزل می آمدم و حدود ساعت های 10-11 شب بود. برادری زنگ زد و گفت که اینگونه است و هواپیمای آن فرد (ریگی) قرار است از (آسمان) ایران رد شود. (فیلم صحبت های جلیلی درباره دستگیری ریگی)

وی افزود: واقعا همه جوانب را بررسی کردم و بعد تصمیم گرفتم و به او گفتم که انجام دهید و او گفت پس شما این را ابلاغ کنید و من همان موقع به جناب آقای فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح زنگ زدم و به ایشان اسم را هم نگفتم و فقط گفتم یک هواپیمایی است که لطفا دستور دهید آن را بنشانند.

جلیلی ادامه داد: آقای فیروزآبادی هم از روی لطفی که به ما داشت اصلا سوال نکرد که موضوع چیست و چه کسی است و من هم فقط گفتم یک موضوعی است و این هواپیما را بنشانید.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: شب خوابیدم و صبح که نماز صبح را خواندم همان برادر با من تماس گرفت و گفت که انجام شد و با موفقیت گرفتیمش و این واقعا برای من مثل یک پیروزی بزرگ بود و خدا را شکر کردم و در اولین فرصت خدمت همان دوستانمان رفتم که واقعا سربازان گمنام امام زمان(عج) هستند و از آنها تشکر کردم.

وی در خصوص مسئولیتش دراین موضوع گفت: چون مسئولیت کار با ما (شورای عالی امنیت ملی) بود و دیدم که اگر بخواهم بیشتر معطل کنم زمان از دست می رود و نیم ساعت بیشتر وقت نداشتیم حتی به آقای رئیس جمهور هم اطلاع ندادم و صبح که با ایشان تماس گرفتم گفتم ضمنا این کار هم انجام شده که ایشان هم خوشحال شد.

کلید واژه ها: سعید جلیلی


( ۷ )

نظر شما :