مهمان‌پرست: زبان زور و تهدید بی‌اثر است

۲۵ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۲ کد : ۱۹۱۷۳۵۳ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس رامین مهمان پرست معاون وزیر امور خارجه و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه امشب در خبر شبکه جام جم با اشاره به هجمه سنگین تبلیغاتی رسانه ای علیه ملت ایران به ویژه ظرف 4 سال گذشته و بعد از انتخابات 88 و موضع گیری های مقامات غربی علیه کشورمان، اظهار داشت: آنها فکر می کردند که با اعمال فشار بر ملت ایران و بروز مشکلات اقتصادی، مردم حضور کمرنگی در این دور از انتخابات داشته باشند و دست از نظراتشان بردارند.

وی با بیان اینکه آنها همه امکانات را بسیج کردند تا مردم در صحنه حضور نداشته باشند و این حماسه شکل نگیرد، به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و افزود: با حضور قدرتمند در صحنه های خارجی زمینه رفع تحریم ها و بداخلاقی های سیاسی فراهم می شود و شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه قدرت های بزرگ غربی ناتوان از شناخت و درک ویژگی های ملت ایران هستند و نمی خواهند قبول کنند که ملتی بزرگ در راه دفاع از منافع ملی و استقلال کشورش در مقابل زیاده خواهی های آنها می ایستد، اظهار داشت: تصور می کنند که ملت ایران با فشارهای اقتصادی دست از اصول خود بر می دارد، ولی باید بدانند که زبان زور و تهدید بر ملت ایران اثر عکس می گذارد و باید با زبان منطق با ملت ایران صحبت کرد.

مهمان پرست ملت ایران را ملتی عاطفی خواند که به خاطر وطن، آرمان ها و اصول خود ایستادگی می کند.

وی افزود: امیدواریم حماسه امروز تا آخرین ساعات رای گیری ادامه یابد و این حضور گسترده، حضور قدرتمندانه ما در صحنه های سیاست خارجی را تضمین خواهد کرد.

به گفته معاون وزیر خارجه در دنیای امروز کشورهایی قادرند از حقوق خود دفاع کنند که از اقتدار برخوردار باشند.

مهمان پرست بزرگترین نماد اقتدار ملی را وحدت و انسجام داخلی خواند و افزود: امیدواریم ملت ایران در سال 1392 شاهد اقتدار در داخل و بیرون مرزها باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به رفتارهای متناقض غرب و به ویژه آمریکا در استفاده از واژه هایی چون دموکراسی در راستای اهداف سیاسی شان، خاطرنشان کرد: آنها واقعا به دنبال دموکراسی نیستند. مقامات غربی و آمریکایی می دانند که در کشور ما بهترین اشکال دموکراسی حاکم است ولی از این می ترسند که نظام قدرتمند ما بر مبنای حمایت مردمی به الگویی در منطقه تبدیل شود.

مهمان پرست با اشاره به تبلیغات و جنگ نرم و روانی در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: این اقدامات با این انگیزه دنبال می شد تا مردم را از حضور در انتخابات مایوس کند، ولی ملت ما ملتی فهیم است و حضوری گسترده در پای صندوق های رای دارد چرا که خواستار کشوری پیشرفته در اوج افتخار و عزت است.

کلید واژه ها: ملت ایران


نظر شما :