آیا در دولت روحانی رابطه با انگلیس احیا می شود؟

۲۷ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۴۲ کد : ۱۹۱۷۴۶۸ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: انگلیس آماده است در صورت دست کشیدن تهران از اهداف هسته ای تسلیحاتی ، ایران را در جامعه بین المللی بپذیرد. این بخشی از اظهارات دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس به دنبال انتخاب حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس جمهور ایران است.

به گزارش ایندیپندنت، این در حالی است که روحانی نیز در اظهارات خود نسبت به از سرگیری روابط با غرب ابراز امیدواری کرده است.
کامرون در حاشیه اجلاس گروه 8 در شمال ایرلند به خرنگاران گفت که انگلیس کاملا آماده است تا به نشانه های تغییر رویکرد در ایران پاسخ دهد. وی افزود: من همواره باور داشته ام که بهترین رویکرد در مورد ایران تعامل است و اینکه به ایرانیان نشان داده شود راهی متفاوت پیش روی آنهاست. کامرون خاطرنشان کرد ، در صورتی که ایرانیان است راه تسلیحات هسته ای خارج شوند می توانند به طور کامل عضو جامعه بین المللی باشند. کامرون با تاکید بر این نکته که همچنان باید منتظر واکنش دولت جدید ایران بود، ادامه داد، انگلیس به همراه آمریکا و دیگران همچنان پیشنهاد تعامل را ارایه می دهد.
پیش از این وزارت خارجه انگلیس از روحانی خواسته بود از فرصت به دست آمده برای تغییر رویکرد ایران استفاده کرده و نگرانی های بین المللی در خصوص برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی را تعدیل کند.

کلید واژه ها: انگلیس


نظر شما :