پرواز اف16های آمریکا بر فراز حریم هوایی سوریه

۲۸ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۳۵ کد : ۱۹۱۷۵۲۳ سرخط اخبار

 یک منبع امنیتی اردنی فاش کرد که شش جنگنده آمریکایی روز دوشنبه با نقض حریم هوایی سوریه، وارد آسمان این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، یک منبع امنیتی آگاه در اردن در این خصوص گفت: این شش جنگنده که از نوع اف 16 بودند رأس ساعت 18 روز دوشنبه به وقت دمشق، وارد حریم هوایی سوریه شده و در مسافتی به طول پنج کیلومتر در حریم هوایی این کشور پرواز کردند.

وی افزود: شش هواپیمای آمریکایی بلافاصله پس از طی مسافت مذکور به سرعت از حریم هوایی سوریه خارج شدند و تمامی مدت این عملیات تنها یک دقیقه به طول انجامید.

این منبع اردنی در ادامه مدعی شد: ورود هواپیماهای آمریکایی به حریم هوایی سوریه به صورت عمدی و هدفمند نبوده بلکه احتمالا به اشتباه صورت گرفته و خلبانان آمریکایی فورا مسیر خود را تصحیح کرده و به سمت مرزهای اردن تغییر جهت دادند.

بنا به گفته این منبع، هواپیماهای سوری پس از ورود جنگنده های آمریکایی به آسمان سوریه، بر فراز مناطقی از استان درعا در نزدیکی مرز با اردن به پرواز درآمدند.

از زمان آغاز بحران سوریه این اولین باری است که هواپیماهایی F16 آمریکایی وارد حریم هوایی سوریه می شوند.

جنگنده های آمریکایی برای شرکت در یک مانور نظامی به اردن اعزام شده اند اما واشنگتن اخیرا اعلام کرده که حتی پس از پایان مانور نیز این هواپیماها به همراه سامانه های موشکی پاتریوت در اردن باقی خواهند ماند.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :