توریست های انگلیسی در انتظار شرایط جدید ایران

۲۹ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۲۷ کد : ۱۹۱۷۵۷۲ سرخط اخبار

روزنامه دیلی تلگراف انگلیس به نقل از مدیران دو آژانس توریستی این کشور نوشت که انتظار دارند با انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران، توریست های بیشتر انگلیسی به ایران بروند.

به گزارش عصر ایران در این گزارش به نقل از مدیران دو کمپانی "Wild Frontiers " و
World Expeditions " که پیشتر تورهای مسافرتی به ایران داشتند ، نوشت که پیش بینی می شود با انتخاب روحانی به ریاست جمهوری که خواستار روابط بهتری با غرب است، وزارت خارجه بریتانیا هشدارهای پیشین خود درباره سفر به ایران را لغو کند.

وزارت خارجه انگلیس پس از ماجرای حمله به سفارت انگلیس در تهران در آذر ماه 1390 با قطع کامل روابط دیپلماتیک خود با ایران به شهروندان انگلیسی توصیه کرد که حتی المقدور از سفر به ایران اجتناب کنند.

مدیر شرکت wild Frontiers که تورهای گردشگری به ایران دارد درباره نتایج انتخابات اخیر ایران می گوید:" نتایج انتخابات در ایران نشان می دهد که مردم این کشور اصلاحات می خواهند. البته ما هنوز نمی دانیم آقای روحانی چگونه می خواهد به وعده های انتخاباتی خود عمل کند اما امیدواریم وی بتواند محیط بهتری برای توریست های خارجی در ایران فراهم کند."

" گوردون استیر" مدیر بخش بریتانیایی آزانس گردشگری استرالیایی  " World Expeditions" نیز با اشاره به امیدواری برای از سرگیری تورهای گردشگری این شرکت به ایران می گوید امیدوار است با انتخاب روحانی و سیاست های جدید او وزارت خارجه بریتانیا در هشدار سابق خود به شهروندان این کشور درباره سفر به ایران تجدید نظر کند و این شرکت گردشگری بتواند بار دیگر تورهای خود به ایران را از سر بگیرد.

دکتر حسن روحانی رییس جمهور منتخب ایران در برنامه های تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده است که یکی از اولویت های دولت او جذب توریست های خارجی است.


نظر شما :