مبارک و خانواده اش چقدر ثروت دارند؟

۳۱ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۷:۱۴ کد : ۱۹۱۷۶۴۳ سرخط اخبار

وکیل اول دفتر فنی دادستان کل مصر اعلام کرد ارزش ثروت «حسنی مبارک» دیکتاتور مخلوع این کشور و خانواده وی ۹ میلیارد پوند مصری برآورد شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از المصری الیوم، «محمود الحفناوی» در مقابل دادگاه جنایی قاهره که امروز به منظور بررسی حکم صادره مبنی بر آزادی مبارک در قضیه کسب درآمد نامشروع تشکیل شد، اظهار داشت که ارزش ثروت مبارک، «سوزان ثابت» همسر وی ، علاء و جمال دو پسر مبارک، هایدی راسخ و خدیجه الجمال دو عروس وی به 9 میلیارد پوند می رسد و این مبلغ را گزارش های هیئت نظارت اداری و دستگاه کسب درآمد نامشروع و دستگاه محاسبات مرکزی تائید کرده است.

وی اظهار داشت که این مبلغ شامل اموال منقول و غیرمنقول و سهام خاندان مبارک در شرکت های داخلی است و تحقیقات نشان می دهد که اموال منقول آنها به 3 میلیارد پوند می رسد و این در حالی است که ارزش سهام آنها در تعدادی از شرکت ها نیز حدود 5 میلیارد پوند و ثروت املاک آنها نیز یک میلیارد پوند است.

بر اساس این گزارش دادگاه جنایی قاهره که امروز به ریاست «شعبان الشامی» تشکیل شد، اعتراض به صدور حکم آزادی مبارک در قضیه کسب درآمد نامشروع را رد و با آزادی وی موافقت کرد.


نظر شما :