فابیوس: ایران باید به حمایت از دولت سوریه پایان دهد

۰۲ تیر ۱۳۹۲ | ۰۴:۱۴ کد : ۱۹۱۷۷۱۰ سرخط اخبار

وزیر خارجه فرانسه بدون اشاره به کمک های جبهه غربی-عربی به مخالفان دولت سوریه گفت با بین المللی کردن درگیری های سوریه مخالف است و ایران باید به حمایت از دولت سوریه پایان دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «لوران فابیوس» روز شنبه از ایران و حزب الله خواست به حمایت از دولت سوریه پایان دهند.

وزیر خارجه فرانسه که برای حضور در نشست موسوم به دوستان سوریه در قطر حضور یافته، در جمع خبرنگاران گفت: در بیانیه ای که الان منتشر کردیم، از ایران و حزب الله خواسته ایم که دخالت در درگیری سوریه را پایان دهند.

این در حالی است که فرانسه، آمریکا و دیگر کشورهای غربی با حمایت مالی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و عربستان حضوری فعال در درگیری های سوریه داشته و علنا به حمایت مالی و تسلیحاتی از مخالفان می پردازند.

فابیوس در صحبت هایی که نشان از ناراحتی وی از فتح القصیر به دست ارتش سوریه حکایت دارد، گفت: حزب الله نقشی به شدت منفی داشته، به خصوص در جریان حمله به القصیر. ما کاملا با بین المللی کردن درگیری مخالف هستیم.

نشست حامیان مخالفان دولت سوریه از روز شنبه در دوحه آغاز شده. بحث ارسال سلاح برای مخالفان دولت سوریه مهمترین موضوعی است که امروز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت. دولت آمریکا هفته گذشته با ارسال مستقیم سلاح برای مخالفان موافقت کرده بود.

کلید واژه ها: سوریه دولت سوریه فرانسه


نظر شما :