سفر محرمانه مقامات سعودی و قطر به تل‌آویو

۰۲ تیر ۱۳۹۲ | ۱۴:۳۷ کد : ۱۹۱۷۷۲۰ سرخط اخبار
منابع خبری از افزایش سفرهای محرمانه مقامات ارشد سعودی و قطری به تل آویو برای بررسی آخرین وضعیت میدانی سوریه و همچنین فراهم کردن زمینه سفر مقامات ارشد این دو کشور به سرزمین اشغالی خبر می دهند.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس به نقل از هفته نامه فلسطینی المنار، بحران سوریه رژیم های عربی خلیج فارس را واداشته تا ارتباط خود با رژیم صهیونیستی را تنگاتنگ تر کنند تا تل آویو نیاز به تلاش چندانی برای برقراری روابط دیپلماتیک با این کشورها و حفظ این رابطه به ویژه با کشورهایی همچون عربستان سعودی و قطر و بحرین داشته باشد.
 
در واقع بحران سوریه بهانه ای شد تا رژیم های خائن عربی حوزه خلیج فارس بیش از پیش خود را به دامان اسرائیل بیاندازند و کشورهای خود را تحت تصرف نیروهای نظامی اسرائیلی قرار دهند و از بیان این رابطه و همکاری هیچ واهمه ای نداشته باشند.
 
در این ارتباط منابع آگاه افشا کردند، دیدارهایی که مقامات مسئول این کشورها از رژیم صهیونیستی انجام می دهند، از زمان آغاز بحران سوریه به شکل چشم گیری افزایش یافته و دیدارهای محرمانه میان این مسئولان و سران رژیم صهیونیستی به سطوح بسیار بالایی رسیده و هماهنگی ها تا اندازه ای افزایش یافته که این رژیم های عربی حتی حاضر به همکاری با رژیم صهیونیستی جهت توطئه علیه ملل و کشورهای عربی و مهمتر از همه قضیه فلسطینی و درهم شکستن اراده مردم سوریه هستند که بیش از دو سال است، با جنگی جهانی مواجه می باشند.
 
این منابع تاکید می کنند که دو مقام مسئول سعودی در سطح سیاسی و نظامی نهم ماه جاری میلادی به تل آویو سفر داشته اند، این درحالی است که تنها چند روز پیش از آن یک مقام ارشد قطری به همراه یک مشاور امنیتی به تل آویو سفر داشته و این مقامات سعودی و قطری در سفرهایشان با مقامات ارشد امنیتی و نظامی و اطلاعاتی صهیونیستی دیدار و گفت وگو داشته اند.
 
این منابع در ادامه می افزایند: مسئولان سعودی در سفر خود به تل آویو به بررسی اوضاع امنیتی جاری در سوریه و میزان مشارکت اسرائیل در جنگ تروریستی علیه مردم سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
 
همچنین گفته شده که این هیئت سعودی نامه ای از «عبدالله بن عبدالعزیز»، پادشاه سعودی برای «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی داشتند که در آن شاه سعودی از نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخواست می کرد تا اهداف سوریه را از طریق هوا بمباران هوایی مورد حمله قرار دهد و میزان فروش سلاح های خود به قطر و عربستان سعودی جهت ارسال به گروه های تروریستی در سوریه را افزایش دهند.
 
این منابع در ادامه توضیح دادند که دیدار مسئولان سعودی با مقامات صهیونیستی 5 ساعت و دیدار مسئولان قطری 3 ساعت بیشتر طول نکشید و پس از آن، آنها به کشورهای متبوع خود بازگشتند.
 
همچنین این منابع می گویند که دیدار هیئت سعودی از تل اویو زمینه دیدار مسئولان بلند پایه تری از عربستان سعودی را تا پیش از حلول ماه مبارک رمضان فراهم خواهد کرد.

کلید واژه ها: سوریه رژیم صهیونیستی


نظر شما :