ورودی‌های میدان التحریر قاهره بسته شد

۲۱ تیر ۱۳۹۲ | ۲۱:۴۰ کد : ۱۹۱۸۴۷۳ سرخط اخبار

کمیته های مردمی مستقر در میدان التحریر شهر قاهره پایتخت مصر، راه های منتهی به این میدان را بستند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، کمیته های مردمی مستقر در میدان التحریر شهر قاهره راههای ورودی منتهی به این میدان را پیش از آغاز مراسم تظاهرات میلیونی جمعه "قصاص و محاکمه" بستند.

این درحالی است که میدان التحریر همچنان شاهد مجموعه مداومی از جلسات بحث و گفت وگوی آزاد درباره حیات سیاسی کشور بین عابران و تحصن کنندگان است.

این امر همزمان با تظاهرات میلیونی است که قرار است گروه اخوان المسلمین و برخی از جریان های سیاسی امروز با عنوان "جمعه پیشروی" در میدان رابعه العدویه شهر قاهره برگزار کنند.

این درحالی است که ارتش مصر ساعاتی پیش از برگزاری تظاهرات میلیونی طرفداران محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر و تظاهرات میلیونی مخالفان مرسی در میدان التحریر شهر قاهره، حلقه ای امنیتی را در ورودیها و خروجی های شهر قاهره ایجاد کرد.

طرفداران مرسی از صبح امروز جمعه عزیمت به محل تحصن در میدان رابعه العدویه و النهضه را به منظور برگزاری تظاهرات گسترده با عنوان "جمعه پیشروی" آغاز کرده اند.

طرفداران مرسی از چهارشنبه شب در این دو محل در اعتراض به اقدام ارتش در سرنگونی دولت وی و بازداشت اعضای ارشد گروه اخوان المسلمین تحصن نامحدود کرده اند.

صلاح سلطان دبیرکل شورای عالی امور اسلامی قرار است خطبه امروز نمازجمعه در میدان النضهه را ایراد کند.

مخالفان و موافقان محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر امروز خود را برای زورآزمایی دیگری در خیابانهای سراسر این کشور آماده می کنند.

مصر امروز در اولین جمعه ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری تظاهرات اردوگاه مخالفان و موافقان محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر و دولت انتقالی جدید این کشور است.

ارتش مصر محمد مرسی را هفته گذشته خلع و عدلی محمود منصور را به ریاست جمهوری موقت این کشور انتخاب کرد که وی نیز اعلامیه قانون اساسی را صادر و الببلاوی را به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل دولت کرد.

گروه اخوان المسلمین که محمد مرسی وابسته به آن است، قدرت جدید روی کار آمده در مصر را به رسمیت نشناخته و سرنگونی مرسی را کودتا توصیف و هرگونه همکاری با آن را رد کرده است.

از زمان برکناری مرسی، مخالفان و موافقان با حضور در خیابانها به اعتراض و ضد و خورد با یکدیگر پرداخته اند و موافقان مرسی به طور مشخص در میدان رابعه العدویه و مخالفانش در میدان التحریر شهر قاهره تجمع کرده اند. در این زد و خوردها تاکنون دهها نفر کشت و صدها نفر دیگر زخمی شده اند.

کلید واژه ها: مرسی


نظر شما :