درخواست «سیا» برای دیدار با مرسی

۳۰ تیر ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۶ کد : ۱۹۱۸۸۶۶ سرخط اخبار

پایگاه رسمی جریان تمرد از درخواست سازمان جاسوسی آمریکا برای دیدار با «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر خبر داد و تأکید کرد که مرسی در ویلایی نظامی اقامت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس پایگاه رسمی جریان «تمرد» مصر، از درخواست سازمان جاسوسی آمریکا برای دیدار با «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر خبر داد.

تمرد به نقل از منابع نزدیک به مقامات ارشد مصر گزارش داد که تعدادی از رهبران اخوان المسلمین با فرماندهان نظامی این کشور تماس گرفته و از ارتش خواسته اند که به کمیته ای از سازمان جاسوسی آمریکا اجازه دهند تا با رئیس جمهور برکنار شده دیدار کنند.

این منابع تأکید کردند که فرماندهان ارتش مصر با این درخواست مخالفت کردند و تأکید کردند که مرسی به دلیل اتهامات حساسی که به او وارد شده تحت بازجویی قرار دارد.

جریان تمرد گزارش داد که با وجود اصرار فرماندهان اخوان برای دیدار هیئت آمریکایی با مرسی اما ارتش با رد این درخواست تأکید کرده که اجازه دخالت خارجی در امور داخلی کشور را به کسی نخواهد داد.

بعد از برکناری مرسی وی و تعدادی از رهبران اخوان المسلمین در حصر به سر می برند، جریان تمرد گزارش داد که مرسی در ویلایی نظامی قرار دارد که پیشتر محل سکونت یکی از فرماندهان ارشد ارتش مصر بوده است.

تمرد افزود: مرسی به آزادی در این ویلا تردد می کند و نیازهای اولیه او برآورده می شود و رفتار مناسبی با او صورت می گیرد و تنها برقرار کردن ارتباط تلفنی و داشتن تلفن همراه از او منع شده است.

کلید واژه ها: مصر مرسی


نظر شما :