تقاضای اشتون از مصری ها بر سر اخوان

۰۷ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۵:۳۰ کد : ۱۹۱۹۲۲۰ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درپی ورود به شهر قاهره پایتخت مصر در بیانیه ای اعلام کرد: من به مصر آمده ام تا با همه طرف ها گفت وگو کنم و هدف از این سفر تقویت پیام ما در حمایت از یک فرایند انتقالی فراگیر است که همه گروه های سیاسی از جمله اخوان المسلمین در آن مشارکت داشته باشند.

وی افزود: این فرایند باید در سریع ترین زمان ممکن به یک نظام قانونی و انتخابات آزاد و سالم و دولتی مدنی منتهی شود.

اشتون تصریح کرد که صبح امروز دوشنبه به وقت محلی با عدلی محمود منصور رئیس جمهور موقت و محمد البرادعی معاون او در امور روابط بین الملل و سپهبد عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع و فرمانده نیروهای مسلح و اعضای دیگر دولت مصر ملاقات خواهد کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که همچنین با برخی از مسئولان حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین و همچنین مسئولان سازمان های جامعه مدنی ملاقات خواهد کرد.

وی بار دیگر درخواست خود برای توقف اقدامات خشونت آمیز در مصر را تکرار کرد.

این خشونت ها در طول یک ماه 300 کشته برجای گذاشته است که 72 نفر آنها روز پنجشنبه جان خود را از دست دادند.

درگیری ها بعد از سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهوری مصر توسط ارتش و بین طرفداران و مخالفان مرسی و بین طرفداران مرسی و نیروهای امنیتی روی داده است.

اشتون تاکید کرد: اتحادیه اروپا مصمم به کمک به ملت مصر برای گام برداشتن به سمت یک مصر باثبات، شکوفا و دموکراتیک است.

این دومین سفر اشتون به مصر از زمان خلع محمد مرسی در سوم ماه ژوئیه جاری است. وی در سفر اولش به قاهره در هفدهم ماه جاری میلادی خواستار آزادی مرسی شد که توسط ارتش در محل نامعلومی نگهداری می شود.

کلید واژه ها: مصر مرسی


نظر شما :