اردن هم به قلمرو جبهه النصره پیوست

تشکیل دولت فراگیر اسلامی از عراق تا مصر

۱۲ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۹۱۹۲۷۷ اخبار اصلی خاورمیانه
العبدللات همچنین خبر از تشکیل دولت اسلامی در مصر و عراق داد و گفت به زودی با تشکیل این دولت تطبیق شریعت اسلامی در مناطقی که این دولت تشکیل می شود نیز آغاز خواهد شد که مقدمه ای برای آزادی بیت المقدس و برخورد با پروژه امریکایی – صهیونیستی در منطقه خواهد بود.
تشکیل دولت فراگیر اسلامی از عراق تا مصر

دیپلماسی ایرانی: اگر تا دیروز صحبت از ائتلاف جبهه النصره سوریه با القاعده عراق بود و حرف از گسترش دامنه فعالیت های این جریان تروریستی تا خاک لبنان زده می شد، اکنون خبرهایی به گوش می رسد مبنی بر این که این جریان تروریستی فعالیت خود را باز هم گسترش داده و اینک درصدد است تا دامنه فعالیت خود را تا اردن نیز بگستراند.

به گزارش روزنامه القدس العربی چاپ لندن، پرچم جبهه النصره در بلاد شام و شاخه شبکه القاعده عراق طی مراسمی به مناسبت کشته شدن یکی از رهبران جریان سلفی جهادی اردنی در سوریه در جنگ علیه حکومت بشار اسد در یکی از اردوگاه های فلسطینیان در شمال عمان، پایتخت اردن بالا رفت تا دامنه فعالیت این جریان افراطی علاوه بر سوریه و عراق تا اردن نیز گسترش یابد.  

محمد ابو قطام، یکی از ساکنان اردوگاه مشهور حطین در منطقه شنلر که یکی از عناصر جماعت سلفی جهادی بود و به صف جبهه النصره در سوریه پیوسته بود تا با حکومت بشار اسد و ارتش وفادار به او بجنگد، چند روز پیش به همراه برادرانش عمر و مهند کشته شدند. در مراسم یادبود کشته شدن او و بردارانش در اردن جماعت سلفی حاضر در این مراسم پرچم جبهه النصره و القاعده عراق را برافراشتند و با این جریان در سوریه اعلام هم پیمانی کرده و اعلام کردند که حاضرند در دفاع از این جبهه فعالیت خود را بیش از این گسترش دهند.

بنا به این گزارش در این مرسام در حدود هزار نفر از معتقدین به جریان سلفی جهادی حضور داشتند و شاهد نطق های آتشین رهبران سلفی و جریان های معتقد تندرو به مبارزه در سوریه بودند.

جبهه النصره و شبکه القاعده عراق به رهبری ابو بکر البغدادی اقدام به یکپارچه کردن شاخه های نظامی خود کرده اند و همه جریان های اسلامی را تحت لوای واحد نصرة ارتش اسلامی در آورده اند و ارتش اسلامی یکپارچه را نیز برای آنها تشکیل داده اند.

موسی العبداللات، کارشناس شبکه القاعده و جریان های اسلامی در این باره می گوید: «این نشان می دهد که نه تنها فعالیت جریان های وابسته به القاعده تا اردن گسترش یافته بلکه آنها با هدف تحقق آرمان خود برای ایجاد کشور دولت اسلامی و تطبیق شریعت اسلامی در سراسر این منطقه گام های تازه ای را برداشته اند.»

وی در ادامه افزود: «جبهه النصره و شبکه القاعده عراق به رهبری ابو بکر البغدادی اقدام به یکپارچه کردن شاخه های نظامی خود کرده اند و همه جریان های اسلامی را تحت لوای واحد نصرة ارتش اسلامی در آورده اند و ارتش اسلامی یکپارچه را نیز برای آنها تشکیل داده اند.»

العبداللات که خود یکی از فعالان جریان های سلفی محسوب می شود، همچنین گفت: «محمد الجولانی، رهبر جبهه النصره باید اقدام به تغییر اسم این جبهه به جبهه ای دیگر کند تا به نوعی عبور از مرحله گذشته باشد و به تدریج زمینه ای برای تغییر مفهوم تروریسم بین المللی که اکنون حول جبهه النصره می گردد، فراهم آید تا به این ترتیب حملات جامعه جهانی و عربی به این شبکه اسلامی مجاهد (!) متوقف شود.»

وی همچنین خبر از پیوستن دیگر جریان های اسلامی به جبهه النصره زیر پرچمی به اسم پرچم اسلامی "لا اله الا الله محمد رسول الله" داد و گفت که به زودی ارتش اسلامی یکپارچه نیز تشکیل می شود.

العبدللات همچنین خبر از تشکیل دولت اسلامی در مصر و عراق داد و گفت به زودی با تشکیل این دولت تطبیق شریعت اسلامی در مناطقی که این دولت تشکیل می شود نیز آغاز خواهد شد که مقدمه ای برای آزادی بیت المقدس و برخورد با پروژه امریکایی – صهیونیستی در منطقه خواهد بود.

وی همچنین کشته شدن محمد القطام و برادرانش در سوریه را دفاع از پروژه تشکیل دولت اسلامی در اردن دانست و گفت که این مساله نشان می دهد که افراد بسیاری در اردن هستند که خواهان پیوستن به جبهه النصره هستند و این مساله می تواند به بزرگ شدن پروژه تشکیل سازمان فراگیر نصرة ارتش اسلامی و ارتش اسلامی یکپارچه کمک کند و به ما زودی با تقاضای مردم جهادی اردن شاهد تشکیل دولت اسلامی در اردن نیز خواهیم بود و به زودی شریعت اسلامی در این کشور نیز اعمال خواهد شد.

وی همچنین خبر از متحد شدن 7 جریان جهادی اسلامی مبارز در سوریه برای جبران اختلافات پیش آمده با ارتش آزاد سوریه داد و گفت که یکی از جریان های فعال وابسه به جبهه النصره در شهر لاذقیه در حال بررسی چگونگی ایحاد ارتش اسلامی واحد است.

تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: جبهه النصره اردن سوریه عراق القاعده عراق ارتش اسلامی یکپارچه شبکه القاعده


نظر شما :