جک استراو:

روحانی به دنبال رسیدن به توافق هسته ای بود

۱۴ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۳:۲۵ کد : ۱۹۱۹۵۲۲ سرخط اخبار

وزیر خارجه سابق انگلیس به بی بی سی گفت: روحانی آشکارا نگران دستیابی به یک توافق برای حل و فصل اختلاف بلندمدت ایران و غرب بود.

به گزارش تسنیم، شبکه بی بی سی در تحلیلی به بررسی شخصیت و دیدگاه های  رئیس جمهور جدید ایران از نگاه دو تن از سیاستمدرانی که از وی شناخت دارند پرداخت:

جک استراو، وزیر خارجه سابق انگلیس که در زمان گفتگوهای هسته ای ایران و غرب با روحانی دیدار داشته به شبکه بی بی سی گفت: روحانی مودب، متعهد، ساده و صریح و با لبخندی بر لب بود.» وی افزود:« روحانی بر مباحث اشراف داشت، و به هئیت حاکمه ایران اعتماد و ایمان داشت.» جک استروا ادامه داد:« روحانی آشکارا نگران دستیابی به یک توافق بر سر اختلاف بلندمدت ایران و غرب بود.»

حسین موسویان، مذاکره کننده ارشد هسته ای سابق ایران  نیز به بی بی سی گفت: «روحانی شایسته لقب" شیخ دیپلمات" است. او فردی شوخ طبع است و خط فکری کاملا میانه رو دارد. روحانی همیشه برای اتحاد کشور تلاش کرده است.»

به گزارش بی بی سی وحدت یکی از موضوعات اصلی سخنرانی روحانی در مراسم تحلیف بود. رئیس جمهور ایران در این مراسم گفت:« همه کسانی که به من و یا به دیگر نامزد ها رای دادند و حتی اگر رای نداند،  همه آنها شهروند ایران هستند و از حقوق شهروندی برخوردارند.»

روحانی در سخنرانی روز تحلیف خود گفت:«ما تلاش خواهیم نمود تا با ایجاد اعتماد متقابل بین ایران و کشورهای منطقه و جهان، امنیت ملی و پیرامونی خود را گسترش دهد. شفافیت باید دوجانبه باشد و نمی تواند یک طرفه و بدون سازوکارهای اجرایی و عملی در روابط دوجانبه و چندجانبه باشد.»

بی بی سی همچنین اعضای پیشنهادی کابینه روحانی را مورد بررسی قرار داد و با تاکید بر انتخاب محمد جواد ظریف برای پست وزارت خارجه، این اقدام را حرکتی برای تعامل با غرب و به ویژه آمریکا دانست.

کلید واژه ها: روحانی


نظر شما :