هاشمی: قاره مظلوم آفریقا در اولویت سیاست خارجی ماست

۱۶ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۵ کد : ۱۹۱۹۵۹۳ سرخط اخبار
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با وزیر امور خارجه سیرالئون گفت: توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی، سیاست آرمانی جمهوری اسلامی است و تحت تأثیر شرایط و فراز و فرودهای اتفاقات سیاسی قرار نمی گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز دیدار وزیر امور خارجه سیرالئون و هیأت همراه، با اشاره به ملاک های جمهوری اسلامی ایران برای اولویت بخشی به سیاست خارجی، گفت: قاره مظلوم آفریقا در الویت سیاست خارجی ماست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور و اقدامات هلال احمر و جهاد سازندگی در کشورهای آفریقایی در زمان دولت سازندگی، گفت: دولت و ملت سیرالئون مطمئن باشند ، ضعف های دوره های اخیر برای همکاری های دو کشور جبران می شود.

وی تأکید کرد: توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی، سیاست آرمانی جمهوری اسلامی است و تحت تأثیر شرایط و فراز و فرودهای اتفاقات سیاسی قرار نمی گیرد.

سامورا کامورا در این دیدار که آقایان علیمای کروما و الحاجی ابراهیم بن کارسبو، وزرای کار، مسکن و امور زیربنایی و کابینه و مشاور مخصوص رئیس جمهور حضور داشتند، با اشاره به آغاز به کار سفارت سیرالئون در ایران در زمان دولت سازندگی، آیت الله هاشمی رفسنجانی را بنیانگذار روابط دو کشور دانست و گفت: ملت و دولت سیرالئون کمک های جناب عالی را فراموش نمی کنند.

وزیر امور خارجه سیرالئون با تأکید بر اینکه «جنگ های داخلی را کنار گذاشتیم و به سازندگی نیاز داریم»، گفت: درهای سیاست خارجی کشور ما همیشه برای ایران باز است و نیازمند کمک ها و راهنمایی های برادران خود در جمهوری اسلامی هستیم.

وی صنعت، کشاورزی و شیلات را زمینه های مساعدی برای گسترش همکاری ها دانست و گفت: از دولت جدید ایران می خواهیم براساس برنامه 5 ساله ای که برای کشور خود تدوین کردیم، برای تجارت و سرمایه گذاری وارد شود.

کلید واژه ها: سیرالئون هاشمی رفسنجانی


نظر شما :