واکنش مصر به اظهارات اوباما

۲۵ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۱۵ کد : ۱۹۱۹۹۶۸ سرخط اخبار

ریاست جمهوری مصر به اظهارات رئیس جمهور آمریکا که در آن از پراکنده کردن به زور تحصن هواداران مرسی انتقاد و به همین دلیل لغو مانورهای نظامی ارتش آمریکا و مصر را اعلام کرد، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از المنار، ریاست جمهوری مصر با صدور بیانیه ای تاکید کرد: ریاست جمهوری اظهارات باراک اوباما درباره اوضاع مصر را دنبال کرد و در عین حال که قاهره از اهتمام طرف آمریکایی به تحولات مصر قدردانی می کند اما تمایل داشت که آمریکا حقایق و واقعیت را درک کرده و امور را در مسیر صحیح خود قرار دهد.

ریاست جمهوری مصر همچنین تاکید کرد که کشور با چیزی تحت عنوان «اقدامات تروریستی» که موسسات دولتی و تاسیسات حیاتی اعم از ده ها کلیسا، دادگاه، مرکز پلیس و تعدادی از تاسیسات عمومی و مایملک خصوصی را هدف قرار می دهد، مواجه است.

در بیانیه ریاست جمهوری همچنین اشاره شده است که ترس از این وجود دارد اظهاراتی که بدون استناد به حقایق بیان می شود، گروه های مسلح خشونت طلب را تقویت و آنها را برای ادامه مسیر خصمانه که ضد ثبات و تحول دموکراتیک است، تشویق نماید.

در پایان این بیانیه آمده است که ریاست جمهوری از مواضع وفادارانه کشورهای جهان قدردانی می کند اما بر حاکمیت کامل و تصمیم مستقل خود و نیز حاکمیت خواسته مردمی که در 25 ژانویه و 30 ژوئن به خاطر آینده بهتر برای کشوری بزرگ انقلاب کرد، تاکید دارد.

ارتش مصر روز چهارشنبه به محل تحصن هواداران مرسی در رابعه العدویه و النهضه حمله کرده و بر اساس گزارش وزارت بهداشت این کشور 525 نفر را کشته و 3717 نفر را زخمی کرد.

کلید واژه ها: مصر ریاست ریاست جمهوری


نظر شما :