برگزاری اجلاس سفیران صلح در تهران

۳۰ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۹۲۰۱۷۷ سرخط اخبار

در اجلاس سفیران صلح از تعدادی از چهره های هنری و ورزشی مانند اکبر عبدی، بهنوش بختیاری، علی دایی، افشین پیروانی، رویانیان و همچنین حسن رضایی و علی شمخانی با اهدا نشان صلح ولوح قدردانی به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، اجلاس سفیران صلح با حضور برخی از سفرای کشورهای اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار شد.در این اجلاس پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی که اشاره به نگاه اسلام به صلح داشت قرائت شد.

وی در این پیام با بیان توجه مکتب اسلام به صلح و دوستی همه آحاد بشریت گفت: در دنیای متلاطم کنونی در حالی که بشریت از مشکلات بسیاری رنج می برد، راه رفع معضلات جامعه بشری فقط با صلح تحقق می یابد که در  این زمینه نقش مسلمانان به ویژه مردم ایران بیش از همه حائز اهمیت است.

در متن پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید شده است که همه باید بر خلاف آنانی که نگاه ابزاری به بشریت برای تحقق اهدافشان نامشروعشان دارند و غبار کدورت و نزاع را افشانده اند، با زبان حقیقی اسلام، صلح را به عنوان یک اصل غیر قابل چشم پوشی مورد توجه قرار دهند که در این زمینه کتاب آسمانی مسلمانان یعنی قرآن بیش از پیش جلوه می کند.

در ادامه این مراسم آیت الله سیدهادی غضنفری خوانساری از اساتید حوزه نیز در سخنانی اسلام را دین صلح و محبت و برادری دانست و گفت: با وجود شیطنت دشمنان علیه اسلام آنان نتوانستند به اهداف اصلی خود دست یابند چرا که اسلام دین دوستی، مهربانی و خوبی هاست.

وی تاکید کرد: این که در اسلام پاسخ به سلام واجب دانسته شده از جایگاه ویژه محبت، صلح و دوستی در این دین مبین حکایت دارد.

در ادامه این مراسم سفیر فلسطین نیز در سخنانی با اشاره به اینکه مردم فلسطین همیشه به دنبال صلح حقیقی مبتنی بر عدالت و احقاق حقوق خود بوده اند گفت: زمانی که حقوق این مردم پایمال می شود و عدالتی در کار نیست نمی توان از صلح سخن گفت چرا که در آن صورت صلح بی معناست.

زواوی تاکید کرد: بست سال مذاکره با رژیم صهیونیستی هیچ فایده ای نداشته است و برعکس این رژیم همچنان بر شهرک سازی های خود افزوده است.

آقای شمخانی، وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در سخنانی از رفتارهای توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی سخن گفت و افزود: وقتی در پس پرده خواسته های این رژیم اهداف مخفی دیگری مطرح می شود باید در آن صورت معنی صلح واقعی را از صلح کاذب در یابیم و از هم تفکیک کنیم.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه به دلیل برخی مسائل به وجود آمده در منطقه، موضوع اصلی جهان اسلام و عرب یعنی فلسطین کمرنگ شده است.

موسسه بین المللی سفیران صلح یک مجموعه مردم نهاد است که در سال 1387 به همت جمعی از فعالان فرهنگی، ورزشی و هنری به منظور ترویج صلح و دوستی، توسعه فرهنگ برادری و مقابله با مواد مخدر، بیماری ایدز و افراطی گری تاسیس شد.

کلید واژه ها: اسلام دوستی


نظر شما :