یک روزنامه‌ کویتی مدعی شد:

حزب‌الله از ایران دستگاه‌های کشف مواد منفجره خواست

۳۰ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۴۲ کد : ۱۹۲۰۱۸۸ سرخط اخبار

 یک روزنامه کویتی به نقل از یک منبع امنیتی که او را از اعضای حزب الله معرفی کرده است، مدعی شد که حزب الله از ایران خواسته است تا دستگاه های پیشرفته کشف مواد منفجره در اختیارش قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روزنامه السیاسه به نقل از این منابع با اشاره به کوتاهی این حزب در نظارت امنیتی بر ضاحیه جنونی بعد از انفجار ماه گذشته در منطقه بئر العبد، نوشت که علت وقوع این حادثه دو مساله انسانی و فنی بوده است اما حزب الله قول داده که به سرعت به این مساله رسیدگی خواهد کرد.

این منابع افزودند که اقدامات امنیتی که بعد از انفجار در بئر العبد اتخاذ شد، در درجه اول به عوامل انسانی تکیه داشت و موجب شد تا طی چهل روز تجاوزی صورت نگیرد اما بعد از این مدت طولانی، به دلیل سستی و سهل انگاری عوامل نظارتی، که این جزو طبیعت انسانی است، تروریست ها توانستند با عبور خودروهای بمب گذاری شده، موجب انفجار در الرویس شوند.

این منابع در تشریح دلیل دوم بیان کردند که دلیل دوم مساله فنی است که به نبود تجهیزات لازم برای شناسایی و کشف مواد منفجره در سطح گسترده برمی گردد.

این منابع افزودند که بعد از انفجار در الرویس به سرعت خواهان مقادیر زیادی از تجهیزات جدید برای تقویت بخش امنیتی از جمله دستگاه های کشف مواد منفجره از راه دور و نصب ثابت آن در ورودی های ضاحیه جنوبی و هم چنین دستگاه های متحرک پیشرفته کشف مواد منفجره به منظور گشت زنی در سطح شهر، شدیم که قرار است این تجهیزات به سرعت از ایران در اختیار (ما) قرار گیرد.


نظر شما :