کانادا حمله تروریستی در کنیا را محکوم کرد

۳۱ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۳:۱۸ کد : ۱۹۲۱۷۳۱ سرخط اخبار

نخست وزیر کانادا حمله تروریستی در یک مرکز خرید در کنیا را محکوم کرد. این در حالی است که براساس اعلام کانادا یک دیپلمات این کشور نیز در این حمله تروریستی کشته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "استفان هارپر"، نخست وزیر کانادا در بیانیه ای اعلام کرد، دولت اوتاوا به شدت اقدام خصمانه و منزجرانه در حمله تروریستی به یک مرکز خرید در کنیا را که باعث کشته شدن افراد بی گناه شد، محکوم می کند.

وی افزود، کانادا مراتب تسلیت خود را به خانواده آنه ماری دسلوگس، دیپلمات این کشور که در این حمله تروریستی جان باخت، ابراز داشت.

نخست وزیر کانادا در ادامه بیانیه خود آورده است: ما برای خانواده ها و دوستان قربانیان این حمله تروریستی ابراز تاسف می کنیم. حملات تروریستی چون حمله ای که روز شنبه در مرکز خرید نایروبی، کنیا رخ داد، به دنبال تضعیف ارزش ها و روش زندگی است که کانادایی ها به آن احترام می گذارند. ما تمام تلاش خود را برای انجام اقداماتی به منظور حفاظت از امنیت کانادایی ها در هر جای دنیا که باشند، انجام می دهیم.

استفان هارپر تاکید کرد که اقدام تروریستی نباید بدون مجازات بماند.

"جان بیرد"، وزیر امور خارجه کانادا، "کریس الکساندر"، وزیر امور شهروندی و مهاجرت و "استیون بلانی"، وزیر امنیت عمومی این کشور نیز این حمله تروریستی در کنیا را محکوم کردند و گفتند: کانادا به شدت این اقدام خشونت بار را محکوم می کند و از مقام های این کشور می خواهد تا عاملان این حمله را محاکمه کنند.

کلید واژه ها: کانادا حمله تروریستی کنیا


نظر شما :