جزئیات جدید ملاقات‌های رئیس‌جمهور در نیویورک

۰۱ مهر ۱۳۹۲ | ۱۳:۰۸ کد : ۱۹۲۱۷۸۲ سرخط اخبار

رئیس جمهور در حاشیه سفر به نیویورک جهت سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، با تعدادی از رؤسای جمهور کشورهای جهان و نخست وزیر ایتالیا دیدار می کند.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برای شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل فردا دوشنبه عازم نیویورک می شود.

رئیس جمهور ساعت 9 و نیم صبح فردا دوشنبه دوم مهر پس از شرکت در مراسم ویژه آغاز سال تحصیلی مدارس، تهران را به مقصد نیویورک ترک می کند و هواپیمای وی ساعت 19 به وقت آمریکا در فرودگاه "جان اف کندی" فرود می آید.

شرکت در مراسم افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل، دیدار با رؤسای جمهور فرانسه و اتریش، وزیر خارجه آلمان و نخست وزیر فیجی از برنامه های رئیس جمهور در روز اول حضور وی در نیویورک خواهد بود.

مصاحبه با شبکه های تلویزیونی سی ان ان و روزنامه واشنگتن پست و مصاحبه با سی بی اس از دیگر برنامه های رئیس جمهور در جریان سفر به نیویورک است.

روحانی همچنین با رؤسای جمهور تونس و لبنان و دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی دیدار خواهد کرد.

ملاقات با دبیرکل سازمان ملل، رئیس جمهور ترکیه و معاون نخست وزیرعراق و نخست وزیران ایتالیا و اسپانیا و دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا از دیگر برنامه های رئیس جمهور در جریان این سفر است.

حضور و سخنرانی در افتتاحیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (نم)، سخنرانی در اجلاس خلع سلاح هسته ای و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران و رسانه ها در روز آخر از دیگر برنامه های سفر رئیس جمهور به نیویورک است.

کلید واژه ها: نیویورک


نظر شما :