ظریف به باکو دعوت شد

۰۶ مهر ۱۳۹۲ | ۱۳:۱۲ کد : ۱۹۲۲۰۶۴ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز جمعه در حاشیه برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با المار محمدیاراف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و گفت وگو کرد.

وزرای امور خارجه ایران و جمهوری آذربایجان در این دیدار پیرامون روابط دوجانبه و تحولات منطقه و همکاری های منطقه ای تبادل نظر کردند،

موضوع برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در باکو در آینده نزدیک، ضرورت رایزنی مسئولان ذیربط دو کشور برای تنظیم و تمهید مقدمات و بحث های کارشناسی در مورد توافقات و پروژه های مشترک از جمله در حوزه های انرژی، حمل و نقل و همکاری های مختلف در چارچوب این کمیسیون مشترک از دیگر محورهای مذاکرات دو وزیر بود.

همچنین طرفین در این دیدار مسئله همکاری کشورهای ساحلی دریای خزر را نیز مورد توجه قرار دادند.

المار محمدیاراف از ظریف برای سفر به جمهوری آذربایجان رسما دعوت به عمل آورد.

* مشکلی بین ایران و پرتغال نیست

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پرتغال نیز پیرامون روابط دوجانبه، تحولات منطقه ای و مسائل مهم بین المللی رایزنی کردند.

ظریف در این دیدار با اشاره به اینکه مشکلی بین ایران و پرتغال وجود ندارد، تصریح کرد: با هموار شدن زمینه های مناسب، همکاری های اقتصادی می تواند بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر امور خارجه پرتغال نیز با اشاره به روابط خوب تهران – لیسبون، استمرار تماس ها و رایزنی های دو کشور را سازنده ارزیابی کرد.

در این دیدار نیز پیرامون مسئله هسته ای، گفت وگوی ایران و 1+5 و تحولات منطقه به ویژه بحران سوریه رایزنی به عمل آمد و طرفین دیدگاه ها و مواضع خود را بیان کردند.

کلید واژه ها: رایزنی پرتغال


نظر شما :