ایران تا 18 ماه دیگر دچار فروپاشی اقتصادی می شود!

۱۶ مهر ۱۳۹۲ | ۱۳:۲۲ کد : ۱۹۲۲۵۹۳ سرخط اخبار
درحالی که تا پیش از این سران رژیم صهیونیستی معتقد بودند که تحریم ها بر علیه ایران به تنهایی پاسخگو نیست و نیاز به یک تهدید نظامی جدی و عملی برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران وجود دارد، در آخرین اظهار نظر یکی از مقامات این رژیم مدعی شده است که ایران تا 18 ماه آینده دچار فروپاشی اقتصادی خواهد شد.

به گزارش تابناک، وزیر امور اطلاعات و استراتژی رژیم صهیونیستی، یووال استینیتز مدعی شده است که ایران تا 18 ماه آینده به فروپاشی اقتصادی دچار خواهد شد.

وی که در سالن همایش های بگین- سادات سخن میگفت ادعا کرده است که طی 18 تا 24 ماه آینده تحریم های بین المللی منجر به زیانی 100 میلیارد دلاری بر اقتصاد ایران خواهد شد که تولید ناخالص داخلی در حدود 450 میلیارد دلار به شکل سالانه دارد.

وی همچنین اشاره کرده است که اکنون نرخ تورم در ایران برابر با 40 درصد و نرخ بیکاری در حدود 25 تا 30 درصد است که در میان جوانان تا 40 درصد نیز میرسد. ارزش ریال ایران در حدود 180 درصد کاهش پیدا کرده و رشد اقتصادی این کشور نیز به منفی 5.4 درصد رسیده است.

وی ادعا کرده است که تحریم ها منجر به آن شده است که ایران با شدت از سیستم مالی بین الملل محروم شود که این امر تجارت را برای ایران به شدت مشکل ساخته است. وی بر همین اساس مدعی شده است که اقتصاد ایران تا یک سال و نیم دیگر به فروپاشی کشیده خواهد شد.

وی صراحتا بیان کرده است: فشارها تاثیر خود را گذاشته و موثر بوده اند. اگر به این فشار یک تهدید نظامی نیز اضافه شود، نتیجه مورد نظر حاصل خواهد شد.

وی ادعا کرده است که: ترکیبی از تهدید نظامی و دیپلماسی همانند سوریه که این کشور را متقاعد به نابودی سلاح های شیمیایی اش کرد، درمورد ایران نیز جوابگو خواهد بود. سوریه به خوبی حقیقت این شعار را نشان داد که هرچه قدر فشار بیشتر باشد شانس دیپلماسی برای موفقیت بیشتر است.

وی در حالی سخن از فشار و دیپلماسی همزمان گفته است، که این دقیقا تکرار مکرراتی است که نتانیاهو نخست وزیر این رژیم طی روزهای گذشته آن را بیان داشته. اینکه اسرائیل تا زمانی موافق دیپلماسی و گفتگو با ایران است که ایران قابلیت تولید سلاح هسته ای را نداشته باشد.

گفتنی است که سران رژیم صهیونیستی، طی هفته های اخیر و بعد از سفر روحانی و هیئت همراهش به نیویورک به شدت در انزوای دیپلماتیک قرار گرفته و درصدد آن هستند که با تبلیغات رسانه ای بر علیه ایران، نیات و دستاوردها تیم دیپلماتیک کشور را به زیر سوال ببرند.

کلید واژه ها: برنامه هسته ای ایران


نظر شما :