تکذیب توقف صادرات نفت ایران به هند

۱۸ مهر ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۲ کد : ۱۹۲۲۶۹۲ سرخط اخبار

یک مقام مسئول در شرکت ملی نفت ایران توقف صادرات نفت خام ایران به هند را رد کرد و گفت: مشکلات بیمه کشتی های نفتکش حامل نفت خام صادراتی ایران به هند حل شده و مشکلی برای فروش نفت به این کشور وجود ندارد.

به گزارش مهر، با اعلام اینکه هم اکنون وضعیت صادرات نفت خام ایران به این کشور آسیایی به صورت عادی و طبیعی در حال انجام است، تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریم مشکلاتی برای پوشش بیمه کشتی های نفتکش حامل نفت خام صادراتی ایران به هند وجود دارد اما امروز این مشکل حل و فصل شده است. دیروز برخی از رسانه های هندی گزارش داده اند:

از آنجا که دولت هند هنوز اعتبار بیمه گران ایرانی برای بیمه محموله های نفت صادراتی این کشور به هند را تمدید نکرده است، تعدادی از نفتکش های حامل نفت ایران قادر به حمل و تخلیه محموله خود در بنادر هند نبوده اند. اخیرا وزارت نفت ایران با پیشنهاد هند مبنی بر خرید صددرصد نفت خام ایران با روپیه مخالفت کرده و مقرر شده که تنها 45درصد منابع مالی حاصل از صادرات نفت ایران با روپیه و مابقی با یورو انجام شود.

خبر دیگر اینکه سیدپیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی با اشاره به افزایش توان عملیاتی صادرات نفت ایران در خلیج فارس همزمان با برنامه ریزی به منظور افزایش ظرفیت تولید و صادرات نفت، اعلام کرد: توان عملیاتی نفت کشور به حدود 5میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

کلید واژه ها: هند صادرات نفت نفت خام صادرات


نظر شما :