لغو حکم بازداشت خانگی پرویز مشرف

۱۵ آبان ۱۳۹۲ | ۱۷:۲۱ کد : ۱۹۲۳۹۸۰ سرخط اخبار
واحد مرکزی خبر - مقامات قضائی پاکستان حکم بازداشت خانگی پرویز مشرف رئیس جمهور سابق این کشور را لغو کردند. مشرف که به همکاری در حادثه حمله به مسجد سرخ در اسلام آباد متهم شده بود دو روز پس از قرار دادن وثیقه آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از اسلام آباد، این حاکم نظامی سابق پاکستان پیشتر نیز در جریان ترور بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق این کشور در سال 2007 و همچنین کشته شدن نواب اکبر بوگتی در عملیات نظامی 2006دو مرتبه وثیقه گذاشته بود. واجد علی، از مقامات قضائی اسلام آباد پس از دریافت وثیقه مالی از وکلای مشرف حکم آزادی وی را صادر کرد.

وکلای پرویز مشرف گفتند پس از ارسال حکم دادگاه به خانه ای روستایی در اطراف اسلام آباد که وی در چند ماه گذشته در بازداشت به سر می برد، مشرف تا اواخر امروز چهار شنبه آزاد خواهد شد.

الیاس صدیقی، وکیل مدافع مشرف با اشاره به وثیقه های مالی موکل خود گفت: مشرف اکنون آزاد است و هرجا که بخواهد می تواند برود.وی همچنین خواستار حذف نام پرویز مشرف از فهرست اسامی ممنوع الخروج از کشور شده است.

در پی حادثه قتل عبدالرشید قاضی، از علمای برجسته مسجد سرخ که در عملیات نظامی 2007 در زمان ریاست جمهوری پرویز مشرف کشته شد، رئیس جمهور سابق پاکستان از سوی مقامات قضائی این کشور بازداشت شد.همچنین در خلال درگیری های سه روزعملیات نظامی 2007، در حدود 90 دانشجوی مذهبی و 11 نیروی امنیتی کشته شدند.

مشرف پس از طی دوران چهارساله درحبس، خودخواسته بمنظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در مارس سال کنونی وارد پاکستان شد.این درحالی است که مقامات قضائی این کشور وی را فاقد صلاحیت لازم برای حضور در رقابت های سیاسی کشور توصیف کرده اند.

 

کلید واژه ها: پرویز مشرف اسلام آباد پاکستان


نظر شما :