نصرالله: به سوریه نمی‌رفتیم لبنان، عراق دیگری می‌شد

۱۷ آبان ۱۳۹۲ | ۱۹:۱۵ کد : ۱۹۲۴۱۲۲ سرخط اخبار

 دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به شکست بیشتر توطئه های طرح ریزی شده ضد سوریه تاکید کرد که "در آستانه یک پیروزی تاریخی و راهبردی جدیدی قرار داریم".

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه لبنانی السفیر امروز (جمعه) به نقل از سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نوشت: می توانم بگویم که ما بیشتر توطئه هایی را که ضد سوریه طرح ریزی شده بودند، با وجود مانع تراشی برخی کشورهای منطقه و تلاش آن ها برای جلوگیری از تحقق راه حل سیاسی، به شکست کشاندیم.

وی افزود: سوریه سلامتی خود را باز خواهد یافت و به راه حل سیاسی خواهد رسید؛ به ویژه اینکه محور جنگ ضد سوریه به بن بست رسیده است. اکنون می توانیم بگوییم که ما در پانزده دقیقه آخر، قبل از یک پیروزی تاریخی و راهبردی جدید قرار داریم.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: پس از شکست توطئه ضربه زدن به مقاومت و هدف قرار دادن ایران، تصمیم گرفتند که علیه سوریه توطئه کنند. از نظر ما توطئه ضد سوریه از توطئه ای که در ژوئیه 2006 ضد حزب الله طرح ریزی شد، کمتر نبود؛ این توطئه برای براندازی نظام (سوریه) بود آن هم به دلیل گزینه های سیاسی این کشور در حمایت از مقاومت در عراق، فلسطین و لبنان و غیره. آن ها خواستند که سوریه هزینه این گزینه ها را بپردازد به همین دلیل ما در کنار این نظام ایستادیم.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: حضور حزب الله در سوریه چیزی بیشتر از یک ضرورت و عمل به واجب بود؛ اگر ما به سوریه نمی رفتیم لبنان به یک عراق دیگر تبدیل می شد؛ در عراق فقط در ماه گذشته بر اثر انفجار 300 خودروی بمب گذاری شده یا عملیات انتحاری 900 تن کشته و صدها تن مجروح شدند.

سید حسن نصرالله با دعوت برای مقابله با "خطر بزرگی" که هدف از آن ضربه زدن به مقاومت به وسیله خودروهای بمب گذاری شده است، خاطرنشان کرد: ما امروز با چالش هایی مستمر روبرو هستیم که نخستین چالش افزایش توانایی های مقاومت برای مقابله با خطر رژیم صهیونیستی است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: جان فشانی های ما در راه سربلندی میهن و امت، متوقف نمی شود.

دبیرکل حزب الله لبنان که در جمع گروهی از مسئولان برگزاری مجالس عاشورایی سخن می گفت، خاطرنشان کرد: تهدید برخی گروه های تکفیری برای حمله به مجالس عاشورایی فقط موجب مشارکت فعال و منظم ما در این مجالس نمی شود بلکه موجب وحدت اسلامی و مقابله با همه فتنه انگیزی های طایفه ای خواهد شد.

سید حسن نصرالله با اشاره به شعار "هیهات منا الذله"، تأکید کرد که باید فرصت را از کسانی که به دنبال ضربه زدن به ضاحیه جنوبی و ساکنان آن هستند، گرفت.

سید حسن نصرالله افزود: در سال 2006 دنیا علیه مقاومت همدست شد و برخی در انتظار شکست مقاومت نشستند و برخی نیز به دنبال آن بودند که کشتی ها بیایند و ما را بعنوان افراد تحت تعقیب به گوانتانامو ببرند؛ ولی در نهایت پیروزی همراه حزب الله بود و طبق اذعان همگان، حزب الله به قدرتی منطقه ای تبدیل شد.

کلید واژه ها: ضد سوریه حزب الله لبنان


نظر شما :