مشاجره لفظی نمایندگان عربستان و سوریه در سازمان ملل

۲۹ آبان ۱۳۹۲ | ۱۵:۳۰ کد : ۱۹۲۴۷۹۷ سرخط اخبار

نمایندگان عربستان سعودی و سوریه در سازمان ملل هنگام تصویب یک قطعنامه ضدسوری که پیش نویس آن را ریاض تهیه کرده بود با یکدیگر مشاجره لفظی داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، نمایندگان عربستان و سوریه در جریان تصویب یک قطعنامه ضد سوری که پیش نویس آن را ریاض تهیه کرده بود مشاجره لفظی سختی با یکدیگر داشتند.

کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل به اتفاق آراء به قطعنامه ای با پیش نویس عربستان که مدعی نقض حقوق بشر توسط دولت سوریه شده بود، رأی داد. مسکو به این قطعنامه رأی منفی داد.

قطعنامه سوریه در حالی تصویب شد که 123 کشور به آن رأی مثبت 13 کشور رأی منفی و 46 کشور رأی ممتنع  دادند. این قطعنامه مسئولیت کشتارها در سوریه را متوجه دولت سوریه دانست.

عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل و بشار جعفری نماینده سوریه در این نهاد بین المللی در خلال تصویب این قطعنامه مشاجره های لفظی سختی با یکدیگر داشتند.

معلمی گفت که هدف از این قطعنامه تأکید بر مصائبی است که بر مردم سوریه تحمیل شده است، از جمله کشتارهای جمعی، نسل کشی، شکنجه، ظلم، آدم ربایی و تروریسم.

وی در حالی که بشار جعفری را خطاب قرار می داد، افزود: «تمایل دارم او را با احترام و مهربانی دعوت کنم تا از جرائمی که مقامات کشورش مرتکب شده اند، خجالت بکشد.»

بشار جعفری در پاسخ گفت: «رژیم عربستان با توجه به سوابق سیاهی که در حقوق بشر دارد، آخرین کشوری است که باید در این باره اظهار نظر کند.»

نماینده سوریه در سازمان ملل ضمن بیان اینکه عربستان سعودی از جمله  حامیان معارضان مسلح سوری است، این قطعنامه را «شرم آور» خواند.

عربستان از جمله حامیان آشکار معارضان مسلح سوریه در ناآرامی های این کشور  بوده که از مارس 2011 بوده آغاز شده اند و در خلال آن ده ها هزار نفر کشته شده اند.

بنا بر آمارهای سازمان ملل، در نتیجه ناآرامی های سوریه بیش از یکصد هزار نفر کشته و در مجموع 7 میلیون و 800 هزار تن دیگر آواره و بی خانمان شده اند.


نظر شما :