افشاگری سفیر روسیه از طرح نجات صدام

۰۷ آذر ۱۳۹۲ | ۱۸:۵۲ کد : ۱۹۲۵۲۸۶ سرخط اخبار

آخرین سفیر روسیه در بغداد از شکست طرح نجات رئیس جمهوری دیکتاتور و معدوم عراق برای فرار از این کشور پرده برداشت.

به گزارش تسنیم، آخرین سفیر روسیه در بغداد از شکست طرح نجات رئیس جمهوری دیکتاتور و معدوم عراق برای فرار از این کشور پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم؛ تیتورینکو آخرین سفیر فدراسیون روسیه در بغداد پیش از سقوط رژیم بعث در عراق، جزئیات طرح تلاش برای نجات صدام حسین رئیس جمهوری دیکتاتور و معدوم عراق از این کشور را فاش کرد.

آخرین سفیر روسیه در نظام حزب بعث منحل عراق پیش از سقوط رژیم دیکتاتوری صدام گفت: برای نجات صدام حسین طرحی سوری کوبایی وجود داشت که پیش از آغاز حمله آمریکا به عراق تدارک دیده شده بود.

تیتورینکو در این باره افزود: هدف این طرح انتقال صدام حسین رئیس جمهوری وقت عراق از خاک این کشور به سوریه و انتقال وی از سوریه به کوبا بود.  

وی در گفت وگوی مفصلی با شبکه روسیا الیوم که قرار است به زودی از این شبکه پخش شود، به دلایل اصلی شکست این طرح پرداخته و این مساله و خیانت برخی از فرماندهان ارتش عراق به صدام در آن زمان اشاره کرده و روزهای پیش از آغاز جنگ برضد صدام تا روز سقوط بغدا را تشریح می کند.

آخرین سفیر روسیه در نظام حزب بعث منحل عراق، همچنین در گفت وگو با شبکه روسیا الیوم به ماجرای انتقال باقی مانده کارکنان سفارت روسیه از ساختمان سفارت در بغداد به مرز اردن که در کمین نیروهای آمریکایی در آن روز گرفتار شدند و به ضرب گلوله نیروهای آمریکایی بخشی از آنها قتل عام شده بودند، اشاره می کند.

در جریان انتقال کارکنان سفارت سفیر روسیه هم که به همراه این هیئت بوده مورد اصابت گلوله نظامیان آمریکایی قرار می گیرد، ولی از آن کمین جان سالم به در برد.

سفیر روسیه در این برنامه که قرار است به زودی از به صورت کامل از شبکه روسیا الیوم پخش شود، بیان می کند: انتقال کارکنان سفارت روسیه از بغداد به اردن با هماهنگی نظامیان آمریکایی صورت گرفت اما در آن زمان ارتش آمریکا تصمیم می گیرد، برای جلوگیری از فرار صدام و پسرانش که براساس اطلاعات اولیه گفته می شد در این کاروان حضور دارند، این کاروان هدف قرار گیرد.

کلید واژه ها: روسیه صدام


نظر شما :