پیشروی های تازه ارتش سوریه در حلب

۲۱ آذر ۱۳۹۲ | ۱۴:۴۵ کد : ۱۹۲۵۹۳۱ سرخط اخبار

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المیادین، ارتش سوریه موفق شد در پیشروی های روز چهارشنبه خود، بر مناطق مهم و حساس در حومه حلب مسلط شود و امنیت را به این مناطق بازگرداند.

ارتش سوریه در ادامه عملیات آزادسازی مناطق تحت کنترل گروه های تروریستی موفق شد هفت روستای مهم دیگر در شرق منطقه "خناصر" واقع در جنوب شرقی حلب را از اختیار تروریست ها خارج کند.
پیشتر ارتش سوریه پس از آنکه کنترل منطقه مهم خناصر حلب را از اختیار تروریست ها خارج کرده بود، کنترل 40 روستای دیگر حلب را در اختیار خود گرفت و امنیت را به آنها بازگرداند.

ارتش سوریه پیش از این نیز موفق شدند بر شهر استراتژیکی النبک مسلط شوند و کنترل آن را به طور کامل در اختیار خود قرار دهند.
شهر النبک که در حومه دمشق قرار دارد، پایتخت سوریه را به مرکز این کشور متصل می کند و استراتژیکی بودن النبک به این دلیل است که از آن برای ارسال سلاح ها و تجهیز نظامی گروه های تروریستی استفاده می شد.

دو کشور انگلیس و آمریکا نیز روز چهارشنبه اعلام کردند که در پی تشدید درگیری میان گروه های مسلح سوری با یکدیگر، کمکهای تسلیحاتی غیرمرگبار خود به این گروه های مسلح را متوقف می کنند.
کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که اگرچه واشنگتن کمکهای تسلیحاتی غیرمرگبار خود به گروه های مسلح سوری را به حالت تعلیق درآورده است اما کمکهای آمریکا به مخالفان سوریه ادامه دارد.

خبرگزاری رویترز نیز روز چهارشنبه گزارش داد که گروه های تندروی مخالف بشار اسد بر "شورای عالی نظامی" ارتش آزاد واقع در شمال سوریه تسلط یافتند.
سخنگوی سفارت آمریکا در ترکیه نیز در پی انتشار این خبر اعلام کرد که واشنگتن همه کمک های "غیرمرگبار" خود به مخالفان سوری به دلیل وضعیت پیش آمده را به حالت تعلیق درمی آورد.

کلید واژه ها: حلب


نظر شما :