خبرگزاری کره شمالی: شوهر عمه، شُل دست می زد

۲۳ آذر ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۷ کد : ۱۹۲۶۰۰۴ سرخط اخبار
خبرگزاری کره شمالی در گزارشی با اشاره به اعدام "جانگ سونگ تائک" شوهر عمه رهبر این کشور یکی از اقدامات نامناسب او را "دست نزدن با هیجان" در نشست های سیاسی اعلام کرد.

به گزارش عصر ایران، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: شوهر عمه رهبر کره شمالی که هفته گذشته به صورت ناگهانی به هنگام برگزاری نشست سیاسی حزب حاکم، بازداشت شد، روز پنجشنبه پس از محکومیت در دادگاه ویژه نظامی ویژه، اعدام شد.

ورود شوهر عمه رهبر کره شمالی به دادگاه



این خبرگزاری افزود: متهم، خائن به خلق است و به دسیسه چینی علیه حزب (حاکم) و انقلاب برای سرنگونی رهبری حزب مان و حکومت و نظام سوسیالیست اقدام کرد. جانگ در محاکمه اش اعتراف کرد تلاش کرده بود از طریق بکارگیری شرکای خود در ارتش دست به کودتا بزند.

به نوشته این خبرگزاری، جانگ در دادگاه گفته است: تلاش کردم شکایت ها و اعتراضات ملت و ارتش علیه مدیریت وضعیت اقتصادی و منابع ملت توسط دولت افزایش دهم.

دستگیری شوهر عمه رهبر کره شمالی در نشست سیاسی حزب حاکم


 
خبرگزاری کره شمالی افزود: جونگ چهره واقعی اش را به عنوان یک خائن در همه مراحل نشان داد. این مرد اقداماتی مانند دست زدن بدون شور و هیجان در نشست های سیاسی و ایجاد مانع در برنامه کاشی کاری یابود رهبر کره شمالی را در سابقه خود دارد. او اعتراف کرده است که برای رسیدن به جاه طلبی های سیاسی شخصی اش گروهی علیه حکومت را تشکیل داده است.

خبرگزاری کره شمالی قبل از این هم به هنگام بازداشت شوهر عمه رهبر این کشور نوشته بود: او و همراهانش اقدامات جنایتکارانه ای را انجام داده اند که به ذهن هیچ کسی نمی رسد و باعث آزار و اذیت بسیاری برای حزب و انقلاب ما شدند.


 

کلید واژه ها: کره شمالی رهبر کره شمالی


نظر شما :