حمایت مشروط امریکا از سلفی های سوریه

۲۴ آذر ۱۳۹۲ | ۱۳:۴۵ کد : ۱۹۲۶۰۶۱ سرخط اخبار

خبرآنلاین نوشت:

در اوایل ماه اکتبر، سازمان سیا پذیرفت هدف از سیاست های ایالات متحده آمریکا در سوریه این است که به هر قیمت ممکن کمک کند تا جنگ داخلی در این کشور ادامه یابد و به همین خاطر همه کمک های لازم را در اختیارشورشیان معتدل قرار داد تا جنگ ادامه پیدا کند اما باعث برنده شدن آنها نشود.
با این حال، به نظر می رسد آنها به اشتباه قابلیت های «شورشیان میانه رو» را به شدت دست بالا گرفته بودند، چرا که آنها اکنون در شمای کلی تری از صحنه نبرد، گروه کاملا بی ربطی به حساب می آیند و این گروه های افراطی هستند که عمده شورشی ها را تشکیل می دهند.
اما ظاهرا، در همچنان بر همان پاشنه می چرخد و هدف آمریکا باید محقق شود، کاخ سفید اکنون می گوید آماده است تا از «جبهه اسلامی» یعنی همان گروه سلفی که در آدم ربایی ها و کشتارهای اخیر در حومه دمشق دست داشت حمایت کند.
تنها خواسته آمریکا این است که این گروه، القاعده را که در کشتارهای هفته پیش در حومه دمشق مشارکت داشتند و با گروه سلفی همکاری کرده بودند را به رسمیت نشناسند. برای آمریکا مناسب نیست که بخواهد از القاعده حمایت کند، اما می تواند از گروه هایی که از نظر ایدئولوژیکی مشابه القاعده هستند اما به طور اسمی هم که شده از القاعده جدا شده اند حمایت کند و این به نطر بازی منصفانه ای می آید.
انگلیس نیز هفته پیش احتمال حمایت از این گروه ها را مطرح کرد، همچنین گزارش ها حاکی از آن است که دیدارهای چهره به چهره ای را با رهبران اسلامگرا به منظور تشکیل ائتلافی با آنها و حامیان غربی شان ترتیب داده است.
منبع: آنتی وار

کلید واژه ها: القاعده


نظر شما :