آغاز مراسم خاکسپاری نلسون ماندلا

۲۴ آذر ۱۳۹۲ | ۱۸:۱۸ کد : ۱۹۲۶۰۷۵ سرخط اخبار

بعد از ۱۰ روز عزاداری ملی و برگزاری مراسم بزرگداشت، پیکر نلسون ماندلا رهبر فقید آفریقای جنوبی برای خاکسپاری به روستای محل تولدش منتقل شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری‎ها، بعد از 10 روز سوگواری ملی به مناسبت درگذشت نلسون ماندلا رهبر مبارزات ضدنژادپرستی آفریقای جنوبی، پیکر او امروز یک شنبه توسط هواپیما و در آخرین مرحله از مراسم پیش از دفن، به منطقه کیپ شرقی آفریقای جنوبی انتقال داده شده است.

قرار است جسد ماندلا در روستای اجدادی اش در «کونو» که یک روستای دور افتاده است دفن شود.

براساس گزارش بی.بی.سی، تعدادی از بستگان و نزدیکان نلسون ماندلا و همچنین افراد ارشد قبیله وی در فرودگاه و در کنار تابوت حاضر شدند.

تابوت با انجام مراسم احترام نظامی به داخل هواپیما منتقل شد. دو جنگنده نیز به نشانه احترام، هواپیمای سی 130 حامل جسد ماندلا را اسکورت کردند.

آغاز مراسم خاکسپاری نلسون ماندلا

تابوت حامل پیکر نلسون ماندلا با پرچم کنگره ملی آفریقای جنوبی پوشیده شده است.

نلسون ماندلا روز 5 دسامبر بعد از مدتها تحمل بیماری ریوی درگذشت.

در مراسم رسمی احترام به این رهبر جنبش ضد آپارتاید، رهبران کنونی و سابق حدود 100 کشور جهان شرکت کردند. باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز در این مراسم در ستایش ماندلا سخنرانی کرد.

جسد ماندلا در سه روز گذشته برای بازدید مردم و احترام به او در تابوتی در جلوی یکی از ساختمان های دولتی در پرتوریا نگهداری شد.

براساس گزارش ها، حداقل 100 هزار نفر از پیکر ماندلا دیدار و ادای احترام کردند.

جسد نلسون ماندلا امروز به خاک سپرده می شود و مراسم آن هم اکنون در حال برگزاری است. طبق گزارشها، تعدادی از روسای جمهوری کشورهای آفریقایی و تعدادی از نخست وزیران جهان در این مراسم حاضر هستند.

کلید واژه ها: ماندلا نلسون ماندلا آفریقای جنوبی


نظر شما :