«جانگ سونگ تائک» به دنبال کودتا علیه خاندان «کیم» بوده است

۲۶ آذر ۱۳۹۲ | ۱۷:۰۵ کد : ۱۹۲۶۱۶۷ سرخط اخبار

روزنامه گلوبال پست گزارش داد شوهرعمه رهبر کره شمالی که هفته گذشته اعدام شد، به همراه معاون سابق حزب کارگران که به ژاپن پناهنده شده از دهه ۱۹۹۰ به دنبال کودتا علیه حکومت کره شمالی بوده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه گلوبال پست چاپ چین به نقل از منابعی در کره جنوبی نوشت که جانگ سونگ تائک شوهر عمه رهبر کره شمالی که هفته گذشته اعدام شده از دهه 1990 به دنبال کودتا علیه خاندان کیم بوده است.

بر اساس گزارش روزنامه جونگ آنگ ایلبو چاپ کره جنوبی، هوانگ جانگ یاپ معاون سابق حزب کارگران کره شمالی که در سال 1997 به ژاپن پناهنده شد به مقامات کره جنوبی گفته است که علت اصلی پناهندگی وی طراحی یک کودتا برای براندازی رژیم کیم جونگ ایل رهبر سابق کره شمالی در سال 1996 بوده است.

به گفته وی، متحد اصلی وی در این کودتا جانگ سونگ تائک همسر خواهر رهبر سابق کره شمالی بوده است.

بر اساس این گزارش، جزئیات اعدام جانگ سونگ تائک و طرح کودتای آنها و صحت آن چندان مشخص نیست اما روز نامه جونگ آنگ  می گوید که دلایل و شواهد محکمی در این زمینه در اختیار دارد.

جانگ سونگ تائک همسر خانم کیم کیونگ هوی دختر کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی هفته گذشته تنها چند روز بعد از کنار گذاشته شدن از قدرت به اتهام اقدام برای براندازی علیه حکومت و خیانت اعدام شد.

جانگ سونگ بعد از کیم حونگ اون نفر دوم قدرت در این کشور بود و طبق گزارش ها مرد در سایه قدرت در کره شمالی محسوب می شد و نفوذ بسیار زیادی داشت.

کلید واژه ها: کره شمالی کودتا


( ۱ )

نظر شما :