دیدار معاون اشتون با آمانو درباره توافق ژنو

۲۶ آذر ۱۳۹۲ | ۲۱:۳۰ کد : ۱۹۲۶۱۸۶ سرخط اخبار
معاون «کا ترین اشتون» امروز با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و در مورد اجرای توافق هسته ای موقت با ایران، با وی گفت وگو کرده است. 
 
«هلگا اشمید» معاون «کا ترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد گروه ۱+۵، امروز در دیدار با «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، با وی در مورد اجرای توافق ژنو، گفت وگو کرده است. 
 
ایران و گروه موسوم به ۱+۵ (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) ماه گذشته در شهر ژنو به توافقی موقت در مورد برنامه هسته ای ایران دست یافتند. در این توافق اولیه که مدت اجرای آن ۶ ماه در نظر گرفته شده، وظیفه بازرسی و تائید انجام تعهدات از سوی ایران بر عهده آژانس بین المللی انرژی اتمی گذاشته شده است. 
 
شورای وزیران اتحادیه اروپا هم دیروز بعد از نشست یک ساعته خود که پشت درهای بسته انجام شد، با صدور بیانیه ای اجرای فوری توافق ژنو را خواستار شده و بر پایبندی خود به این توافق تاکید کرده است. این بیانیه همچنین اعلام کرده است که اروپا آماده است به محض اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی گام های برداشته شده از سوی ایران را تائید کرد، بخشی از تحریم ها علیه تهران را لغو کند. 
 
اشمید امروز در دیدار خود با آمانو در وین، با وی در مورد «نقش مهم آژانس بین المللی انرژی اتمی در اجرای» توافق ژنو صحبت کرده است.

نظر شما :