رهبران مخالفان سوری پشت در سفارتخانه‌های اروپا

۲۶ آذر ۱۳۹۲ | ۲۲:۰۸ کد : ۱۹۲۶۱۹۸ سرخط اخبار

 منابع اروپایی از تلاش رهبران مخالف سوری برای اخذ پناهندگی سیاسی در کشورهای اروپایی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، منابع اروپایی فاش کردند که رهبران مخالفان سوری از آغاز درگیری ها در این کشور تاکنون در تلاش برای تعامل و رایزنی با ادارات اروپایی جهت اخذ پناهندگی سیاسی در کشورهای اروپایی هستند.

این منابع تصریح کردند: در 10 روز گذشته سه تن از شخصیت های مخالف سوری که هم اکنون در یکی از کشورهای عربی مجاور سوریه مقیم هستند در حال رایزنی با سفارتخانه های کشورهای اروپایی جهت اخذ پناهندگی در این کشورها هستند.

به گفته این منبع ادارات اروپایی از ابتدای آغاز بحران سوریه با مخالفان ارتباط هایی برقرار کرده اند.

از سوی دیگر حالتی از ناامیدی و یاس بر رهبران و مخالفان نظام سوریه ایجاد شده چراکه به این مساله مطمئن شده اند که نظام سوریه باقی خواهد ماند.

منابع آگاه همچنین اعلام کردند: از زمانی که آمریکا از تصمیم خود مبنی بر حمله به سوریه منصرف شد این حالت یاس و ناامیدی بیشتر شده و این افزایش این حالت به شکل گسترده ای ادامه دارد تا آنجایی که می توانیم در مرحله کنونی از آن به عنوان یک "رکود ابدی" یاد کنیم و به همین علت است همه شخصیت ها و رهبران مخالف که از حمایت غرب برخوردارند در صدد یافتن مکانی امن هستند و یا قصد بازگشت از پایتخت به اماکنی که پیش از بحران سوریه در آن بودند را دارند.


نظر شما :