گاف جان کری درباره سلاح هسته‌ای کره‌شمالی

۲۶ آذر ۱۳۹۲ | ۲۲:۰۸ کد : ۱۹۲۶۱۹۹ سرخط اخبار

 وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی درباره برنامه هسته ای کره شمالی گاف داد و گفت، قابل پذیرش نیست که کره شمالی به صورت "بالقوه" سلاح هسته ای داشته و با آن کشورهای غربی را تهدید کند. این در حالیست که چهار سال پیش آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرده بود کره شمالی تبدیل به یک قدرت هسته ای شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به خبر دستور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به اعدام شوهر عمه اش چنین اتفاقاتی را ناشی از "ذات بد" حکومت "خودکامه" کره شمالی دانست.

کری روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی گفت: این نشان دهنده ذات این حکومت دیکتاتوری بی رحم و وحشتناک و عدم امنیت آن است.

وی در این اظهارات گفت: این که در دستان کسی همچون کیم جونگ اون سلاح هسته ای به صورت بالقوه وجود داشته باشد، غیرقابل پذیرش تر از هر چیزی است.

جان کری کمی پیش از این مصاحبه درباره پیدا کردن راهی به منظور خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره سخن گفته بود.

این در حالی است که کره شمالی در سال 2006 از موفقیت نخستین آزمایش هسته ای خود خبر داد. این کشور در سال 2007 مدعی شد که ساخت سلاح هسته ای را تکمیل کرده است. در ماه مه 2009 نیز کره شمالی دومین آزمایش هسته ای خود را انجام داد و این بار محمد البرادعی، مدیرکل وقت آژانس بین المللی انرژی اتمی از پذیرش این مساله که کره شمالی تبدیل به یک کشور هسته ای جدید شده، خبر داد.

در حالی که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی انگشت خود را روی ماشه سلاح هسته ای قرار داده اما ظاهرا جان کری روز یکشنبه در شک و تردید به سر می برد.

کلید واژه ها: کره شمالی


نظر شما :