اتهام‌زنی دولت آمریکا به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

۲۸ آذر ۱۳۹۲ | ۰۲:۴۴ کد : ۱۹۲۶۲۵۹ سرخط اخبار

پس از آنکه خبرگزاری رویترز مدتی پیش با انتشار گزارش های سریالی، ادعاهایی را درباره فعالیت های اقتصادی برخی نهادهای دولتی و غیردولتی ایران مطرح کرد، اینک مقامات آمریکایی پا را فرا تر گذاشته و مدعی ارتباط یکی از این نهاد ها، یعنی ستاد اجرایی فرمان امام با قاچاق اسلحه شده اند! در همین رابطه، ایالات متحده برای یک تاجر ایرانی قرار تعقیب صادر کرده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» خبر داده که دولت آمریکا، برای یک تاجر ایرانی قرار تعقیب صادر کرده و مدعی شده این فرد بنا بر ارتباط خود با ستاد اجرایی فرمان امام، اقدام به خرید صد ها قبضه اسلحه آمریکایی و قاچاق آن ها به ایران کرده است.

به نوشته این روزنامه، این تاجر که «ب.د» نام دارد، سال گذشته در جمهوری چک بازداشت و به زندان منتقل و در ماه ژوئن، وی به تلاش برای قاچاق اسلحه و نقض تحریم های ایران متهم شد. با این حال، دادگاه تجدیدنظر در جمهوری چک، حکم محکومیت وی را لغو کرد. درخواست دولت آمریکا از جمهوری چک برای انتقال این تاجر به آمریکا نیز مورد موافقت چک قرار نگرفت.

نیویورک تایمز در گزارش خود مدعی شده که «د» پس از آزادی از زندان در ماه سپتامبر، به ایران بازگشته و در یکی از سمت های مهم در ستاد اجرایی فرمان امام، مشغول فعالیت شده است.

با این حال، خود این روزنامه اشاره می کند که یکی از مسئولین ستاد اجرایی در پاسخ به این ادعا ها، هرگونه ارتباط میان این تاجر و این ستاد را تکذیب کرده است. این مقام مسئول تأکید کرده که هیچ ارتباطی میان این فرد و هیچ از شرکت هایی که مستقیم یا غیرمستقیم به ستاد اجرایی وابسته هستند، نیست.

وی افزود: هیچ یک از شرکت هایی نیز که نام او به عنوان عضو هیأت مدیره آن ها ثبت شده، ارتباطی با ستاد اجرایی نداشته اند.

گفتنی است، مدتی پیش نیز خبرگزاری «رویترز» با انتشار یک گزارش سریالی، مجموعه ادعاهایی را علیه برخی نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در ایران، از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام مطرح کرد که البته با پاسخ منابع خبری رسمی جمهوری اسلامی ایران روبه رو و تکذیب شد.


نظر شما :