دمشق از بقای بشار سخن نگوید!

۲۸ آذر ۱۳۹۲ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۹۲۶۲۷۲ سرخط اخبار

 یکی از دیپلمات های ارشد روسیه، با انتقاد از مطرح شدن مسئله شرکت بشار اسد در انتخابات 2014، در اضهاراتی کم سابقه اعلام کرد که طرح این مساله از سوی دولت دمشق پیش از مذاکرات ژنو 2، باعث تشدید تنش ها می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه یکی از مهمترین متحدان بین المللی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در جریان جنگ داخلی این کشور است اما سخنان امروز (پنج شنبه) میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در پایگاه خبری اینترفاکس از انتقاد عمومی مسکو از اسد خبر داد.

اسد در ماه اکتبر ماه جاری میلادی به شبکه تلویزیونی المیادین سوریه گفت، وی با وجود فشارها از سوی آمریکا و مخالفان سوری تمایلی به کناره گیری ندارد. وی همچنین تاکید کرد که هیچ مانعی در برابر نامزدی مجدد خود در انتخابات سراسری سال 2014 سوریه نمی بیند.

بوگدانف در این باره گفت: چنین اظهاراتی بر جو موجود تاثیر گذاشته و به بهبود شرایط کمکی نمی کند. موضع ما پیش از آغاز مذاکرات ژنو2 این است که هیچ اظهارنظری که باعث تحریک احساسات و ناراحتی دیگران شود، نباید صورت گیرد. آن ها باید از این اقدام اجتناب کنند.

بوگدانف در روند آماده سازی شرایط برای مذاکرات صلح ژنو2 که قرار است 22 ژانویه 2014 (دوم بهمن) برگزار شود، شرکت داشته است.

روسیه تاکنون تلاش های تحت حمایت غرب برای محکوم کردن اسد در شورای امنیت یا برکناری وی از قدرت را بی نتیجه گذاشته است. مسکو می گوید تلاش ندارد تا به اسد کمک کند اما برکناری وی نیز نباید یکی از پیش شرط های مذاکرات صلح ژنو باشد.


نظر شما :