پرونده عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر دوباره به جریان افتاد

۲۹ آذر ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۷ کد : ۱۹۲۶۲۹۳ سرخط اخبار

دادگاهی در آمریکا بار دیگر پرونده شکایت خانواده قربانیان حادثه 11 سپتامبر در مورد حمایت مالی عربستان از القاعده را دوباره به جریان انداخت.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، دادگاه تجدید نظر فدرالی در نیویورک آمریکا روز گذشته اعلام کرد که پرونده شکایت خانواده قربانیان حادثه 11 سپتامبر در مورد حمایت مالی عربستان از القاعده را دوباره به جریان خواهد انداخت.

قاضی این دادگاه اشاره کرده است که به جریان انداختن دوباره شکایت از عربستان ضروری است چرا که این کار در سال 2011 در مورد افغانستان صورت گرفت و برخود متفاوت با دو پرونده مشابه امر نادری خواهد بود.

وکیلی که به نمایندگی از عربستان در جلسه دادگاه شرکت کرده بود گفت: «جای بسی تاسف است، کشوری دارای حاکمیت و همپیمان آمریکا مجبور باشد در مورد این شکایت از خود دفاع کند با وجود این که 10 سال از آن گذشته است.»

شاکیان این پرونده تعدادی از جمعیت های خیریه عربستانی را متهم کرده اند که از گروه های مرتبط با القاعده برای اجرا کردن این حمله حمایت مالی کرده اند و خواستار میلیاردها دلار غرامت شده اند.

در 11 سپتامبر 2001 افرادی ناشناس با 4 هواپیما به برج های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک آمریکا حمله کردند و هواپیماها را به ساختمان این دو برج کوبیدند که باعث تخریب کامل آنها و کشته شدن بیش از 3000 نفر شد.


نظر شما :