تماس تلفنی هاگل با السیسی و تاکید بر حمایت آمریکا از مصر

۲۹ آذر ۱۳۹۲ | ۱۶:۳۸ کد : ۱۹۲۶۲۹۷ سرخط اخبار

وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای مصری خود بر پایبندی آمریکا به گسترش روابط دوجانبه به ویژه در زمینه دفاعی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد: چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در یک گفت وگوی تلفنی با عبدالفتاح السیسی، همتای مصری خود بر پایبندی کشورش به گسترش روابط نظامی با مصر و همکاری با این کشور در زمینه حمایت از پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز مرحله انتقالی کنونی، تاکید کرد.

به موجب این بیانیه هاگل، السیسی را در جریان مسائل مربوط به سفر اخیر خود به خاورمیانه گذاشته و با او پیرامون روابط دوجانبه آمریکا و مصر به بحث و تبادل نظر پرداخت.

هاگل همچنین در تماس فوق به السیسی گفت که در سفری که اخیرا به چند کشور حوزه خلیج فارس داشته، برخی از شرکای منطقه ای را به ادامه حمایت از بهبود اقتصاد مصر و ایفای نقش سازنده در روند انتقالی این کشور تشویق کرده است.

وی در ادامه با اشاره به نگرانی آمریکا از تصویب قانون جدید تظاهرات در مصر خاطر نشان کرد: احترام گذاشتن به آزادی بیان و تظاهرات در مصر از سوی مقامات قاهره نشانگر پایبندی آنها به تغییر دموکراتیک، دائمی و مسالمت آمیز خواهد بود.

هاگل در عین حال از افزایش موج خشونت ها علیه سازمان های غیردولتی و اتهاماتی که اخیرا علیه محمد مرسی، رییس جمهوری برکنار شده مصر و اخوان المسلمین مطرح شده، ابراز نگرانی کرد و افزود: سازمان های مدنی نقشی حیاتی در هر حکومت دموکراتیکی ایفا می کنند و حوادث این چنینی ممکن است منجر به کاهش اعتماد و پایبندی دولت انتقالی مصر به روند انتقال دموکراتیک شود.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :