تسلیت اون به عمه خود بعد از اعدام شوهر وی +عکس

۳۰ آذر ۱۳۹۲ | ۲۰:۳۳ کد : ۱۹۲۶۳۷۹ سرخط اخبار
رسانه‌های اجتماعی عکسی منتشر کردند که در آن رهبر کره شمالی در حال عرض تسلیت به عمه خود است که شوهرش اخیرا به اتهام براندازی اعدام شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از العربیه، رسانه های اجتماعی امروز شنبه عکسی منتشر کردند که در آن کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در حال عرض تسلیت به «کیم کیونگ هوی» عمه خود که شوهرش اخیرا به جرم خیانت به کشور اعدام شد، است.

جانگ سونگ تائک همسر خانم هوی هفته گذشته تنها چند روز بعد از کنار گذاشته شدن از قدرت به اتهام اقدام برای براندازی علیه حکومت اعدام شد.

جانگ سونگ بعد از کیم حونگ اون نفر دوم قدرت در این کشور بود و طبق گزارش ها مرد در سایه قدرت در کره شمالی محسوب می شد و نفوذ بسیار زیادی داشت.

کره شمالی هفته گذشته کیم کیونگ هوی دختر «کیم ایل سونگ» بنیانگذار کره شمالی و خواهر «کیم جونگ ایل» رهبر سابق کره شمالی را به عنوان یکی از اعضای «کمیته بزرگداشت» حزب کارگران این کشور منصوب کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بعد از اعدام جانگ سونگ تائک سرنوشت و جایگاه همسرش در کره شمالی در هاله ای از ابهام قرار داشت اما خبرگزاری رسمی کره شمالی هفته پیش گزارش داد که از خانم کیم هوی خواسته شده است که خود را برای برگزاری مراسم بزرگداشت یکی از اعضای کمیسیون مرکزی حزب آماده کند.

این انتصاب نشان می دهد که فعلا قرار نیست وی از حلقه نزدیکان رهبر کره شمالی کنار گذاشته شود.

 

 

کلید واژه ها: کره شمالی


نظر شما :