تذکر 24 نماینده به روحانی: چرا به مخالفان تواففق ژنو گفتید بی سواد

۱۶ بهمن ۱۳۹۲ | ۲۱:۱۲ کد : ۱۹۲۸۳۵۹ سرخط اخبار

24 نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی مشترکی به رییس جمهوری بر لزوم رعایت شان و حرمت اعضای هیات علمی و دانشگاهیان و عدم ایجاد تقسیم بندی تاکید کردند. 

به گزارش ایرنا، مهدی کوچک زاده، مرتضی آقاتهرانی، رضا آشتیانی، نصراله پژمان فر، بهرام بیرانوند، بیژن نوباوه، سیدسعید زمانیان،احمد امیرآبادی،حسین طلا، جوادکریمی قدوسی، احمدآریایی نژاد، حسینعلی حاجی دلیگانی، سیدمهدی موسوی نژاد، احمد سالک، علی اکبر ناصری، مهرداد بذرپاش، سیدعلی طاهری، سیدمحمود نبویان، عبداله سامری، حسینی، رضا صابری، عبداله سرامی، مسعود میرکاظمی و حمید رسایی این تذکر را به رییس جمهوری داده اند. 
 
این نمایندگان در تذکرخود بر لزوم رعایت شان و حرمت اعضای هیات علمی و دانشگاهیان و «عدم ایجاد تقسیم بندی موهوم کم سواد، منتقد و ترسو و همراه و تحقیر اساتید» تاکید کرده و آورده اند: حمایت از موضوعی که محرمانه نگاه داشته می شود، معقول نیست. 
 
زهره طبیب زاده نوری نماینده تهران در تذکری کتبی به رییس جمهورتاکید کرد: برخورد توهین آمیز شما نسبت به منتقدان توافقنامه ژنو دون شان مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران است. 
 
فاطمه رهبر و حسین طلا نمایندگان تهران نیز در تذکر دیگری به رییس جمهوری گفتند: اعتراض نسبت به اظهارات منتقدان در اجلاس روسای دانشگاه ها این در صورتی است که عدد کثیری که در خصوص مذاکره منتقد هستند از جامعه دانشگاهی هستند که نباید آنها را کم سواد خواند. 
 
«بهرام بیرانوند» نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکر کتبی دیگری از رییس جمهوری خواست: از اظهار نظرهایی که از شان مقام ریاست جمهوری کاسته می شود، بپرهیزند زیرا القاکننده این مطلب است که به جای پاسخگویی در مورد توافق ژنو به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستید. 
 
نماینده بروجرد در مجلس تصریح کرد مثلا اینکه اساتید دانشگاه با مردم همراه شوند یا فقط افراد کم سواد راجع به ژنو حرف می زنند. 
 
سیدعلی طاهری و مهرداد بذرپاش نمایندگان گرگان و تهران در مجلس نیز به رییس جمهوری درباره پرهیز از بزرگ جلوه دادن چندکشور مستکبر و سلطه گر و آنها را به جای دنیا قلمداد کردن تذکر دادند. 
 
این تذکرات را ضرغام صادقی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قرائت کرد.

کلید واژه ها: توافق ژنو


نظر شما :