ادعای ضد ایرانی نتانیاهو در آستانه مذاکرات وین

۲۸ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۵:۲۸ کد : ۱۹۲۸۸۰۷ سرخط اخبار

با نزدیک شدن به زمان برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در وین، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، بار دیگر علیه مذاکرات موضع گیری کرده و ادعاهایی را علیه ایران مطرح نموده است. در این میان، وی به دو رکن اصلی راهبرد خود برای ضربه زدن به این مذاکرات اشاره کرده و به نوعی، بر گمانه زنی های پیشین در این زمینه مهر تأیید زده است.

به گزارش «تابناک»، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل در جریان جلسه کابینه این رژیم، بار دیگر مواضع همیشگی خود درباره برنامه هسته ای ایران را تکرار کرده؛ اما در میان سخنان خود، از دو رکن اصلی راهبرد رژیم اسرائیل علیه ایران پرده برداشته است.

به نوشته سایت خبری «آروتز شوا» نتانیاهو با اشاره به اینکه مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 این هفته از سر گرفته می شود، اظهار داشته: «باید گفت که تاکنون، این ایران است که بدون دادن امتیازی قابل توجه، از این مذاکرات نفع برده است. ایران کاهش تحریمی قابل توجهی را دریافت کرده و اقتصاد این کشور نیز همچنان به شکل مناسبی به فعالیت خود ادامه می دهد».

وی در ادامه سخنان خود، بار دیگر ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرده و گفته ایران در داخل و خارج سیاست هایی تهاجمی را در پیش گرفته است. وی مدعی شده حمایت ایران از «کشتارهای رژیم سوریه»، «اسرایل تسلیحات برای سازمان های تروریستی» و «درخواست نابودی دولت اسرائیل»، از جمله این سیاست های تهاجمی به شمار می رود.

نتانیاهو همچنین با اشاره به ادامه برنامه هسته ای ایران، افزوده: «در حال حاضر، ایران به انجام تحقیقات پیشرفته و توسعه سانتریفیوژهای خود ادامه می دهد. ایران حاضر نیست حتی یکی از سانتریفیوژهای خود را به عنوان امتیاز واگذار کند».

نخست وزیر رژیم اسرائیل، در ادامه به بیان دو رکن اصلی سیاست های خود در قبال مذاکرات هسته ای ایران پرداخته و گفته: «سیاست اسرائیل روشن ات و در دو مسیر جریان دارد. نخست، افشای عدم تغییر در سیاست تهاجمی ایران و دوم، درخواست نابودی توان غنی سازی ایران. ایران برای اهداف صلح آمیز هسته ای، نیاز به هیچ سانتریفیوژی ندارد».

گفتنی است پیش از این نیز برخی منابع غربی و همچنین اسرائیلی، از شکل گیری کمپینی از سوی رژیم اسرائیل و به رهبری نتانیاهو برای ضربه زدن به توافق هسته ای ایران خبر داده بودند. اقداماتی از جمله بالا بردن سطح درخواست ها از توافق نهایی هسته ای و همچنین جلوگیری از تصویب نهایی هر توافق حاصله، از جمله تاکتیک هایی است که این رژیم در این زمینه مدنظر قرار داده است.

کلید واژه ها: نتانیاهو


نظر شما :