ظریف و اشتون با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند

۳۰ بهمن ۱۳۹۲ | ۲۱:۰۳ کد : ۱۹۲۸۹۴۲ سرخط اخبار

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دومین روز مذاکرات ایران و 1+5 در وین اتریش ساعت 14 به وقت محلی برای جمع بندی مذاکراتی که تاکنون انجام شده است، با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به وین، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ریاست دو دور مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونان وزرای خارجه 7 کشور را برعهده داشته اند، نتایج این جلسات را به ظریف و اشتون گزارش داده اند.

قرار است ظریف و اشتون مباحث مطرح شده در جلسات معاونان وزرا را جمع بندی و بررسی کنند که آیا دور دیگری از مذاکرات لازم است یا اینکه طرفین می توانند بر سر یک دستور کار توافق کنند.

دور دوم مذاکرات معاونان وزرای 7 کشور که صبح چهارشنبه برگزار شد، دو ساعت بطول انجامید و در مجموع معاونان وزرا تاکنون حدود 4 ساعت با یکدیگر علاوه بر دیدارهای دو و چند جانبه مذاکره کرده اند.

دور اول مذاکرات نیز به ریاست ظریف و اشتون برگزار شد. طرفین در مذاکرات وین قرار است برای مذاکرات جامع در گام نهایی، دستور کار و چارچوبی را تعیین کنند.

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون مذاکرات انجام شده را مفید و سازنده خواند اما درباره نحوه ادامه مذاکرات اظهار نظری نکرد.


نظر شما :