پیشنهاد روسیه برای فروش هواپیما به ایران

۰۳ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۵:۴۶ کد : ۱۹۲۹۰۵۲ سرخط اخبار

قائم مقام وزیر راه گفت: روسیه از ما خواسته است که هواپیمای جدید مسافری تولیدی آنها را بررسی کنیم تا اگر مورد تأیید ساختار سازمان هواپیمایی بود، اجازه خرید برای ایرلاین ها صادر شود که هم اکنون وزارت راه در حال بررسی این موضوع است.

علی محمد نوریان در گفت وگو با فارس، درباره نوسازی ناوگان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت در صنعت حمل و نقل هوایی، با شرکت های هواپیمایی برای نوسازی ناوگان همکاری می کند.

وی افزود: در این راستا تعامل لازم با ایرلاین ها برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی انجام شده است، البته خرید هواپیماهای کاملاً نو و تولید سال های 2013 و 2014 کمی مشکل است اما سعی می کنیم هواپیماهایی وارد ناوگان شود که سن قابل قبولی داشته باشد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در چند سال گذشته به دلیل وجود تحریم های حمل و نقل هوایی، ناوگان مسافری هوایی کشور فرسوده شده است؛ امیدواریم پس از توافقات ژنو، با شرایط جدید و رفع تحریم های ورود قطعه هواپیما، 80 درصد هواپیماهای زمین گیر به ناوگان برگردد.

نوریان با تأکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری برای ورود هواپیماهای جدید است، اضافه کرد: هنوز خرید هواپیماهای نو و دست اول از شرکت های سازنده برای کشور آزاد نشده اما قرار است پس از گذشت 6 ماه از مذاکرات ژنو، این موضوع نیز بررسی شود، اما هواپیماهای قدیمی تر امکان ورود به ایران را دارند.

* شرکت های هواپیمایی هنوز برای خرید هواپیمای شرقی درخواستی نداده اند

قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی با تأکید بر اینکه ورود هواپیمای شرقی به ناوگان هوایی مسافری ایران مستلزم نو بودن آن است، اظهار داشت: تا امروز پیشنهاد جدی درباره ورود هواپیمای شرقی از سوی ایرلاین ها نداشته ایم.

* پیشنهاد روسیه به ایران برای خرید هواپیماهای جدید مسافری روسی

نوریان بیان کرد: تولیدکنندگان هواپیما در ساختارهای تبلیغی و بازاریابی خود، اطلاعاتی برای ما فرستاده اند تا ایران با بررسی این اطلاعات، در صورت موافقت، اجازه ورود این هواپیماها را به کشور، برای ایرلاین ها صادر کند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: کشور روسیه هم هواپیماهای مسافری جدید ساخته است که مشخصات قابل قبولی دارد.

وی ادامه داد: روس ها از ما خواسته اند که درباره هواپیماهای مسافری تولیدی آنها بررسی کنیم تا اگر مورد تأیید ساختار سازمان هواپیمایی کشوری بود، ایرلاین ها اجازه واردات آن را پیدا کنند.

نوریان بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی این موضوع است و اطلاعاتی که ارسال شده است را مورد ارزیابی قرار می دهد.

* اغلب قطعات توپولف 204 غربی است/ درخواستی از سوی ایرلاین ها در این باره نداشته ایم

وی درباره درخواست برخی ایرلاین ها مبنی بر خرید و ورود توپولف های 204، اظهار داشت: در بحث توپولف های 204 هنوز پیشنهاد جدی از سوی ایرلاین های نداشته ایم؛ البته توپولف 204 یکی از هواپیماهای شرقی است که با توپولف 154 تفاوت عمده ای دارد؛ اغلب قسمت های این نوع هواپیما غربی بوده و تنها بدنه آن شرقی است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: نوسازی ناوگان قطعاً هزینه زیادی می طلبد، بنابراین باید سیاست هایی نظیر آزادسازی نرخ بلیت هواپیما پیاده شود تا برای شرکت های هواپیمایی ورود هواپیمای جدید صرفه اقتصادی داشته باشد.

کلید واژه ها: توپولف


( ۱ )

نظر شما :