دستیابی روس‌ها به اطلاعات فوق‌سری آمریکا

۱۹ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۹ کد : ۱۹۲۹۸۷۲ سرخط اخبار

رئیس آژانس اطلاعات دفاعی امریکامعتقد است روسیه احتمالاً به اطلاعات فوق سری و برنامه های دفاعی امریکا به واسطه افشاگری ادوارد اسنودن مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی این کشور دست پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، ژنرال مایکل فلین، رئیس آژانس اطلاعات ارتش امریکا به مقام های امریکایی هشدار داد که بایستی خود را برای بدترین سناریوی ممکن در پی افشاگری های ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی امریکا آماده کنند.

وی در ادامه گفت: اگر نگران هیچ مسئله ای نباشم، نگران ظرفیت ها و قابلیت های دفاعی هستم که اسنودن از ارتش به سرقت برده و بنابر اطلاعات موجود آنها را به دشمنان ما در این مورد روسیه داده است. این مقام ارشد آژانس اطلاعات دفاعی امریکا نگرانی خود را درباره مسائل دیگری که اسنودن از آنها مطلع است، ابراز داشت و گفت: او اطلاعات فناوری و سیستم های تسلیحاتی و ظرفیت های عملیاتی و اطلاعاتی ارتش امریکا را احتمالاً در اختیار دارد. بررسی مجدد شبکه جاسوسی امریکا و تغییر در تاکتیک های نظامی برای امنیت ملی کشور ضرورت دارد، اما این یک پروسه طولانی مدت است. وی افزود: ما واقعاً نمی دانیم که اسنودن به چه اطلاعاتی دسترسی داشته و چه چیزهایی را به سرقت برده است. بنابر گفته های فلین و جیمز کلاپر، رئیس اطلاعات امریکا، افشاگری های اسنودن از همان ابتدا برای امنیت ملی امریکا تهدید محسوب می شد.

کلید واژه ها: اسنودن


نظر شما :