برگه رایی که کریمه را به روسیه بازگرداند+تصاویر

۲۶ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۹ کد : ۱۹۳۰۱۸۳ سرخط اخبار

مهر: خبرگزاری ها مطالب مختلفی را درباره همه پرسی کریمه منتشر کرده اند امابرگه رأی ساکنان این منطقه واقعاً چه شکلی بوده و آنها به چه چیزی رأی داده اند؟ در برگه رأی این همه پرسی مردم دو گزینه برای انتخاب داشتند:
۱- الحاق کریمه به جمهوری فدراتیو روسیه
۲- اجرای قانون اساسی سال ۱۹۹۲ و باقی ماندن به عنوان بخشی از خاک اوکراین.

IMG13020077.jpg

دو گزینه که رای دهندگان می توانستند انتخاب کنند؛هر گزینه به سه زبان در برگه رای وجود دارد.

در واقع حدود ۹۷ درصد مردم کریمه در همه پرسی به الحاق این منطقه به روسیه رأی داده اند و با در صورت طی مراحل دیپلماتیک و پیروزی مسکو در تقابل با غرب این شبه جزیره واقع در شمال دریای سیاه جز خاک روسیه خواهد شد. با طی مراحل در این آینده این منطقه یک جمهوری خودمختار اما این بار برای روسیه خواهد بود. هیچ وقت قرار نبوده که کریمه با «اعلام استقلال» هویتی مستقل داشته باشد.
مالکیت شبه جزیره کریمه، با حدود دو میلیون نفر جمعیت، در زمان شوروی سابق به اوکراین، که یکی از جمهوری های تشکیل دهنده اتحاد شوروی بود، واگذار شد. پس از اعلام استقلال اوکراین، این کشور موافقت کرد نیروی دریایی روسیه به استفاده از پایگاه دریایی شوروی سابق در کریمه ادامه دهد و در حال حاضر، این پایگاه مقر ناوگان روسیه در دریای سیاه است.

IMG13020196.jpg

IMG13020251.jpg

IMG13020300.jpg
 با اینکه زبان اوکراینی زبان رسمی این منطقه  است ولی ۷۷٪ درصد مردم آن روسی صحبت می کنند. به دنبال اعلام نتیجه همه پرسی  گروه های هوادار روسیه در سیفروپول، مرکز کریمه، جشن گرفته اند و رهبر کریمه که به مسکو نزدیک است گفت او روز دوشنبه برای پیوستن به روسیه تقاضا خواهد کرد. پارلمان اوکراین هم درخواست از روسیه برای الحاق این منطقه را تصویب کرده و به زودی نخست وزیر این منطقه به صورت رسمی از مسکو تقاضای مردم را مطرح خواهد کرد. سرگی آکسیونونف نخست وزیر موقت و تعدادی از نمایندگان پارلمان کریمه به مسکو سفر می کنند تا درخواست پیوستن به روسیه را رسما به این کشور ارائه کنند. روس ها حالا با تهدید به تحریم کشورهای غربی حالا منتظر اقدام های آمریکا و اروپا هستند.
 

IMG13020352.jpg

IMG13020402.jpg

کلید واژه ها: کریمه روسیه


نظر شما :