بایدن روسیه را تهدید کرد

۲۷ اسفند ۱۳۹۲ | ۲۲:۳۵ کد : ۱۹۳۰۲۴۴ سرخط اخبار

 ˈجو بایدنˈمعاون رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه تحرکات روسیه در شبه جزیره کریمه را ˈتصاحب سرزمینˈ توصیف کرد و به مسکو هشدار داد که آمریکا و اروپا تحریم های بیشتری را بر روسیه اعمال خواهند کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از ورشو،بایدن در ملاقات با رهبران اروپایی در لهستان گفت که جامعه جهانی به دروغ بودن اقدامات روسیه پی برده است.

وی اضافه کردکه جامعه جهانی همه پرسی کریمه که راه را برای روسیه به منظور ضمیمه کردن این شبه جزیره اوکراینی می گشاید،رد می کند.

بایدن گفت:جهان به دروغ بودن اقدامات روسیه پی برده و این منطق اشتباه را رد کرده است.

وی که روز سه شنبه وارد ورشو شد، پس از ملاقات با ˈدونالد تاسکˈ نخست وزیر لهستان اضافه کردکه آمریکا با لهستان و جامعه جهانی در محکوم کردن تجاوز متداوم به حاکمیت اوکراین هم رای است و این اقدام را تخطی از قانون بین المللی می داند.

آمریکا فشار بر بایدن را افزایش داده تا متحدان خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را متقاعد کند که واشنگتن نسبت به بحران اوکراین بی توجه نخواهد بود.

طبق این گزارش،سفر بایدن به منطقه بخشی از تلاش گسترده تر آمریکا برای دادن پیام به ˈولادیمیر پوتینˈرییس جمهوری روسیه پس از برگزاری همه پرسی الحاق کریمه به این کشور بود.آمریکا این همه پرسی را غیرقانونی دانسته است.

دولت ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا همسو با اروپا دارایی شماری از مقامات روسیه و اوکراین را در ایالات متحده مسدود کرده است.

کلید واژه ها: روسیه


نظر شما :